کدام دستگاه کارتخوان متناسب با کسب و کار شما می باشد؟

فهرست مطالب

در این مقاله از سایت پادیاوپی قصد داریم بهترین دستگاه کارتخوان مناسب برای کسب و کار شما را معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید دستگاه پوزی کاربردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

انواع دستگاه کارتخوان برای کسب و کار

به طور کلی دو نوع دستگاه کارتخوان ثابت و سیار وجود دارد که هر کدام از آنها دارای چندین مدل مختلف هستند. هر کدام از این دستگاه‌ های پوز از ویژگی‌ هایی برخوردار بوده و برای شغل‌ های متفاوتی مناسب اند. شما باید با توجه به نوع کسب و کار خود که ثابت یا دارای جابجایی است، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

۱- دستگاه کارتخوان تلفنی

اولین نسل دستگاه‌ های کارتخوان مدل تلفنی بود. در این نوع دستگاه پوز جهت اتصال به شبکه بانکی از اینترنت تلفن خط ثابت (Dial-up) استفاده می‌ شود. از آنجایی که این کارتخوان حتما باید به تلفن وصل شده و برای آن خط تلفن نیز اینترنت مناسبی در نظر گرفته شود، متناسب با کسب و کارهای ثابت است. مشاغلی که نیاز به جابجایی ندارند، مانند مغازه پوشاک می‌ توانند برای دریافت پول از مشتریان از کارتخوان ثابت مدل تلفنی بهره بگیرند.

۲- دستگاه کارتخوان شبکه ای

کارتخوان شبکه ای نوع دیگری از کارتخوان ثابت است که برای اتصال به شبکه بانکی نیاز به کابل LAN و اینترنت دارد. در این نوع پوز یک کابل شبکه از پشت دستگاه به مودم وصل می‌ گردد و بدون نیاز به خط تلفن و از طریق اینترنت به شبکه متصل می‌ شود. از مزیت‌ های خرید دستگاه کارتخوان شبکه ای می‌ توان به فرایند سریع ارسال اطلاعات اشاره نمود.

این نوع کارتخوان برای مشاغلی که ثابت هستند بسیار مناسب است. همچنین به خاطر سرعت بالا می‌ توان از آن در مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌ های زنجیره ای و مراکز خریدی که میزان تراکنش آنها زیاد و پیوسته است، استفاده نمود.

۳- دستگاه کارتخوان سیم کارتی

دستگاه کارتخوان سیم کارتی به عنوان اولین نسل دستگاه‌ های پوز سیار شناخته می‌ شود. این مدل جزو بهترین دستگاه‌ های پرداخت پول است که از آن می‌ توان در نقاط مختلف استفاده نمود. مشاغلی که نیاز به جابجایی دارند می‌توانند این دستگاه کارتخوان را تهیه کنند. این مدل پوز برای اتصال به شبکه بانکی نیاز به یک سیم کارت دارد.

هر نقطه ای که تلفن همراه آنتن دهد، کارتخوان سیار سیم کارتی نیز قابل استفاده است. پوز سیار از بستر اینترنت موبایل برای اتصال به شبکه اینترنت و شبکه بانکی بهره می‌ گیرد و از طریق فناوری GPRS اطلاعات را ارسال می‌ کند. این دستگاه دارای باتری بوده و می‌ توان بدون محدودیت آن را به هر نقطه ای منتقل نموده و استفاده کرد.

دستگاه کارتخوان سیم کارتی

۴- دستگاه کارتخوان اندرویدی

جدیدترین نوع دستگاه کارتخوان که زیرمجموعه پوزهای سیار محسوب می‌ شود، کارتخوان اندرویدی است. در این دستگاه کارتخوان جدیدترین فناوری‌ ها و امکانات گوناگونی تعبیه شده و طیف وسیعی از کسب و کارها می‌ توانند از آن استفاده نمایند. سیستم عامل این دستگاه بر پایه اندروید بوده و صفحه نمایشگر لمسی دارد. درواقع قابلیت‌ های موبایل‌ ها و تبلت‌ های اندرویدی درون این دستگاه پوز جمع شده اند و می‌ توان آن را یک موبایل مجهز به کارتخوان در نظر گرفت.

همچنین بر روی این کارتخوان می‌ توان انواع نرم افزارها مانند نرم افزارهای حسابداری را نصب نمود که این ویژگی دستگاه کارتخوان اندرویدی را برای کسب و کارهای مختلفی مانند شرکت‌ های پخش، شرکت های امدادی، رستوران‌ ها، شرکت های حمل و نقل، پیک ها و … بسیار مناسب نموده است.

تهیه دستگاه کارتخوان پادیاوپی

اگر می‌ خواهید یک کارتخوان متناسب با کسب و کار خود تهیه کنید، می‌ توانید به شرکت پادیاوپی مراجعه نمایید. پادیاوپی یکی از پیشتازان در حوزه فروش پایانه‌ های فروش (POS) یا همان دستگاه‌ های کارتخوان به صورت تکی و عمده است. انواع دستگاه کارتخوان متناسب با کسب و کار شما با خدمات ویژه در شرکت پادیاوپی به فروش می‌ رسند. همچنین تیم متخصص و باتجربه ما آماده ارائه خدمات مختلف نصب، راه اندازی، تعمیر و پشتیبانی انواع دستگاه کارتخوان می‌ باشند.

انواع دستگاه کارتخوان متناسب با کسب و کار شامل چه مواردی می شود؟

۱- دستگاه کارتخوان تلفنی
۲- دستگاه کارتخوان شبکه ای
۳- دستگاه کارتخوان سیم کارتی
۴- دستگاه کارتخوان اندرویدی

چرا باید دستگاه کارتخوان مناسب با کسب و کار خود را بشناسیم؟

با روی کار آمدن کارت‌ های بانکی و استفاده از آنها به جای پول نقد جهت گسترش روش‌ های پرداختی، استفاده از دستگاه کارتخوان یا همان پوز به میزان زیادی افزایش یافته است. برای آنکه بدانید کدام دستگاه کارتخوان متناسب با کسب و کار شما است، باید با انواع این دستگاه آشنا شوید و از ویژگی‌ های آنها مطلع گردید. هر کسب و کاری باید با توجه به شرایطش بهترین دستگاه پوز را انتخاب کند تا دریافت پول از مشتریان به راحتی صورت بگیرد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)