۱۲ مولفه مهم در انتخاب دستگاه کارتخوان که باید به آن توجه کنیم

فهرست مطالب

زمان تقریبی مطالعه: ۵ minutes

امروزه بیشتر کسب‌و کارها  و مشاغل از وجود دستگاه کارتخوان بهره می‌برند و چند سالی هست که کارت های بانکی جای  پول نقد را گرفته اند و به این علت انتخاب دستگاه کارتخوان خوب بسیار مهم است. اما دستگاه کارت خوان هم دردسرهای خودش را دارد. در صورت عدم نگهداری صحیح و اصولی از دستگاه، خرابی و عدم کارآیی را در پی خواهد داشت.

همچنین تهیه دستگاه بدون آگاهی و بدون در نظر گرفتن نکات اساسی برای خرید مانند خریداری از جایی که معتبر نبوده و خدمات پس از فروش ندارد، شما را به دردسر انداخته و هزینه اضافی برای تعمیر یا تهیه دستگاهی دیگر را در بر خواهد داشت.

دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز در واقع فقط برای پرداخت هزینه نیست بلکه همانطور که از اسمش مشخص است یک سامانه فروشگاهی است. پوز در واقع به معنای پایانه فروش است.

با دستگاه کارت خوان علاوه بر خرید و پرداخت هزینه محصولات یا خدمات می توان موجودی کارت را هم بررسی کرد. همچنین پرداخت قبوض و خرید شارژ و حتی صدور فاکتور از دیگر قابلیت های دستگاه کارت خوان است.

شناخت، عامل اصلی انتخاب دستگاه کارتخوان خوب

قبل از اینکه بدانیم چه مولفه هایی را برای انتخاب دستگاه کارتخوان به عنوان فاکتور قرار دهیم بهتر است با انواع دستگاه کارتخوان آشنا شویم.

دستگاه های کارتخوان انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله قصد داریم آنها را به صورت مختصر برای شما شرح می دهیم تا با آشنایی کامل برای خرید یک دستگاه کارت خوان خوب و مناسب برای کسب و کارتان اقدام نمایید.

دستگاه کارت خوان تلفنی

این نوع دستگاه های کارت خوان از اولین مدل های تولید شده بودند  و برای استفاده از آن ها نیاز به یک خط تلفن با اتصال اینترنت است.

یکی از معایب انتخاب این نوع دستگاه کارتخوان این است که وقتی تلفن زنگ بخورد ارتباط دستگاه کارت خوان برای لحظاتی با سرور مرکزی قطع می شود. و این یکی از نقاط ضعف این دستگاه می باشد.

دستگاه پوز وای فای

این نوع از دستگاه های کارت خوان برای برقراری ارتباط با بانک نیاز به اتصال اینترنت به صورت وای فای دارند.

بعضی از فروشگاه ها براس رفع مشکل قطع اتصال با سرور با زنگ خوردن تلفن و همچنین سهولت استفاده از آن، ترجیح می دهند از این نوع دستگاه کارت خوان در فروشگاه خود استفاده کنند.

دستگاه کارت خوان بلوتوثی

این دستگاه هم مثل مابقی دستگاه های کارت خوان برای استفاده به اینترنت نیاز دارد. این دستگاه با بلوتوث به یک مودم  متصل می شود و از این طریق اینترنت لازم را فراهم می کند. این دستگاه به دلیل نیازمند بودن به یک دستگاه دیگر محدوده جابجایی کمی دارد و این مسئله از معایب این نوع دستگاه بشمار می رود.

دستگاه کارت خوان کامپیوتری

این دستگاه بیشتر توسط فروشگاهها و مراکز خرید بزرگ و زنجیره‌ای مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه ها بدین صورت هستند که بوسیله سیستم کامپیوتری متصل به آن کنترل می شوند و در نتیجه با استفاده از این دستگاه های کارت خوان  خطای انسانی هم پایین می آید.

دستگاه کارت خوان سیار

در حال حاضر از پر طرفدارترین و جدیدترین دستگاه های کارت خوان، دستگاه پوز سیار می باشد. انتخاب دستگاه کارتخوان سیار امروزه کار بسیار هوشمندانه است.

انتخاب دستگاه کارتخوان

این دستگاه ها همان طور که از اسمشان پیدا است قابل حمل بود و برای کسب و کار های کوچکی که نیاز به جابجایی دارند. همچنین این دستگاه مناسب فروشندگان سیار است.

امروزه که کسب و کار فروشگاه های اینترنتی پرداخت درب منزل رونق دارد، وجود این دستگاه بسیار لازم و کار آمد است.

این دستگاه بسیار سبک و کوچک هستند و مشکلی برای حمل آنها  وجود ندارد. اتصال اینترنت این نوع دستگاه های کارت خوان از طریق اینترنت سیم کارتی که در آن  قرار می گیرد فراهم می شود. پس خیلی راحت می توان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

ناگفته نماند که دستگاه های کارت خوانی هم وجود دارند که می توانند همزمان از تمام راه‌های گفته شده به شبکه متصل شوند.

حال که با انواع دستگاه های کارت خوان و معایب و فواید آنها آشنا شدید نکات دیگری نیز وجود دارند که بهتر است قبل از خرید دستگاه به آنها توجه کنید.

یکی از این نکات وزن و ابعاد دستگاه است که با توجه به نوع کار و شغل و محل استفاده از آن  می توانید دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید و نکته دیگر قابلیت اتصال دستگاه به  انواع حساب های بانکی است.

بعضی از دستگاه ها ممکن است به همه حساب های بانکی متصل نشوند و اطلاعات بعضی از کارت ها را نخوانند به همین دلیل بهتر است قبل از خرید دستگاه کارت خوان بدانید که آیا به تمام بانک ها متصل می شود یا خیر.

ظرفیت باتری و نگهداری شارژ یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه زیادی شود مخصوصا اگر نوع سیار آن مدنظر شما باشد. بسیار حائز اهمیت است که ظرفیت باتری دستگاه مورد نظر چقدر است و چند ساعت می تواند شارژ نگه دارد. ممکن است بدون اطلاع از این نکته کار شما دچار اختلال شود.

نکته دیگر این است که دستگاه کارت خوان قابلیت اتصال همزمان به چند بانک را دارد. این مولفه هم جای تدبیر دارد و اما این که قابلیت استفاده از سیم کارت و همینطور پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم را داشته باشد.

مولفه های مهم انتخاب دستگاه کارتخوان

مولفه های دیگری در انتخاب دستگاه کارت خوان تاثیر گذارند که به صورت تیتروار برای استفاده شما در این مقاله قرار داده ایم از جمله

  1. از امنیت بالایی برخوردار باشد
  2. فیزیک مقاومی داشته باشد ( در برابر ضربه مقام باشد)
  3. از بروزترین تکنولوژی ها برخوردار باشد
  4. تراکنش های مشتری را به درستی و بهترین روش پردازش کند
  5. کارکرد راحت و ساده ای داشه باشد
  6. دارای حالت آفلاین باشد تا در صورت قطع ارتباط با شبکه هم بتوان با آن کار کرد
  7. قابلت حفظ حریم خصوصی داده ها را داشته باشد
  8. آنتن دهی خوبی داشته باشد
  9. در صورتی که سیار است مصرف باطری پایینی داشته باشد
  10. راهنمای کارآمد و مناسبی برای استفاده داشته باشید
  11. فعال سازی ساده ای داشته باشد
  12. پشتیبانی خوب داشته باشد و از شرکت معتبری باشد

بهترین نوع دستگاه کارتخوان کدام است؟

در حال حاضر انتخاب دستگاه پوز سیار انتخاب هوشمندانه ای است

آیا ویژگی‌های دستگاه‌های کارتخوان با هم فرق دارد؟

بله کاملا ویژگی‌های متفاوتی دارند که ما در این مقاله برای شما توضیح دادیم

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۲.۳]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)