تعمیرات دستگاه کارتخوان

فهرست مطالب

سالانه تعداد زیادی از درختان برای تولید کاغذ اسکناس ها قطع می شوند، از طرفی هزینه چاپ اسکناس، بسیار بالاست. به دلیل گردش بالای اسکناس، همواره امکان ابتلا به بیماری های باکتریایی و ویروسی وجود داشته است. در همین حین، جاعلین اسکناس هم با چاپ اسکناس و استفاده از آن نزد افراد ناآگاه، با اسکناس های تقلبی، کلاهبرداری می کنند. تمامی این عوامل انسان نسل امروز را به راهکار های جدید برای خرید و فروش سوق داد. در دنیای امروز، کارتخوان ها نقش پول نقد را بازی می کنند.

کافی است برای خرید به یک فروشگاه مراجعه کنید تا با استفاده از کارت خوان مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. این استفاده مدوام از کارتخوان ها، همچنین تعداد تراکنش بالا و تعداد افرادی که با این دستگاه ها کار می کنند، در بعضی موارد می توانند باعث خرابی دستگاه کارتخوان شوند. دستگاه های کارتخوان، سخت افزار های ارزشمند و با قیمت بالا هستند و اغلب امکان تعویض آن ها پس از خرابی و خرید مجدد یک دستگاه نو مقدور نیست. در همین راستا صاحبان مشاغل، نسبت به تعمیرات دستگاه کارتخوان اقدام میکنند. بر همین اساس یکی از مشکلات شرکت هایPSP نگرانی ناشی از خراب شدن و در نهایت تعمیر دستگاه کارتخوان است.

شرکت پادیاو پی، با ارائه خدمات پرداخت، در حوزه خرید و تعمیر دستگاه کارتخوان فعالیت دارد.

تعمیرات دستگاه کارتخوان

شرکت پادیاو پی، به چند دلیل خدمات تعمیرات دستگاه کارتخوان را ارائه می دهد.

۱- پس از خرید دستگاه کارتخوان از این شرکت، پیدا کردن یک شرکت تعمیر دستگاه کارتخوان کار آسانی نیست. بنابر این مدیران شرکت تصمیم بر ارائه خدمات تعمیر و رفع خرابی دستگاه های پوز گرفتند.

۲- در این شرایط، زمانی که شرکت وظیفه تعمیرات دستگاه کارتخوان را به عهده می گیرد، از کیفیت قطعات جدید مورد استفاده در دستگاه پس از تعمیر، ‌اطمینان حاصل می کند.

۳- ارائه خدمات پس از فروش به مشتری و حمایت وی،‌ یکی از اساسی ترین شعار های شرکت پادیاو پی است.

تعمیر دستگاه کارت خوان
تعمیرات دستگاه کارتخوان

وقتی کارتخوان خراب شد چه کار کنیم؟

کارتخوان ها پس از خرابی، خطا های مختلفی می دهند و قطعات آن با مشکل روبه رو می شوند. در این بخش شما را با انواع خطا ها آشنا می کنیم و راه حل آن دسته از خطا ها که توسط خودتان قابل حل است را بررسی می کنیم.

۱- رمز سرپرست مسدود شده است:

اگر سه بار رمز ورود به منوی پذیرنده اشتباه وارد شود، این پیغام نمایش داده می شود. در این شرایط باید به منوی درخواست بازیابی رمز پایانه وارد شوید و شماره پایانه ترمینال را وارد کنید و رمز خود را دریافت کنید. رمز وارد شده را در منوی بازنشانی رمز وارد کنید.

۲- عدم بوق گیری:

در این صورت سوکت تلفن را که به دستگاه وصل است، به یک گوشی تلفن وصل کنید و از یک طرفه نبودن خط اطمینان حاصل کنید. در مرحله دوم، بقیه سوکت های پشت دستگاه کارت خوان را امتحان کنید.

۳- تعویض باطری پشتیبان:

پس از انتخاب کلید ثبت،‌ تاریخ روز را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه ثبت،‌ ساعت را وارد کنید و مجددا کلید ثبت را فشار دهید.

۴- کاغذ موجود نیست:

ابتدا در چاپگر را باز کنید و از پر بودن رول کاغذ درون دستگاه مطمئن شوید. در مرحله دوم مطمئن شوید که رول کاغذ در جهت صحیحی قرار گرفته است.

پ.ن: نحوه جاگذاری درست رول کاغذ: ابتدا حدود ۱۰ سانتی متر از کاغذ را باز کنید، سپس آن را داخل دستگاه قرار دهید و سپس درب قسمت کاغذ را بندید.

۵- خطای ۹۷:

ابتدا گزینه F2 را انتخاب کنید، سپش ۴ صفر را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه ۲، دستگاه شروع به اقدام می کند. احتمال اینکه مشکل شما حل شده باشد زیاد است. اگر پیغام تراکنش با موفقیت انجام شد را مشاهده کردید، می توانید از دستگاه استفاده کنید.

۶- GPRS آماده نیست:

ابتدا باید از سالم بودن و اعتبار داشتن سیم کارت درون دستگاه کارتخوان اطمینان حاصل کنید. برای این کار سیم کارت را درون یک گوشی تلفن همراه قرار دهید و با آن تماس بگیرید. در غیر این صورت، مشکل سیم کارت را رفع کنید. گاهی اوقات، به دلیل کم بودن شارژ باطری این اتفاق رخ می دهد. در صورتی که شارژ باطری زیر ۱۵ درصد بود،‌ باطری را شارژ کنید و مجددا امتحان کنید.

۷- خطای ۶۵:

این خطا مربوط به کارت بانکی است و دستگاه شما تماما سالم است. صاحب کارت بانکی باید برای تعویض کارت بانکی به بانک مربوطه مراجعه کند.

۸- پاسخی دریافت نشد:

ممکن است این خطا از طرف بانک صادر کننده باشد که در صورت امتحان کردن کارت بانکی دیگر، می توانید این موضوع را تشخیص دهید. در صورتی که این مشکل به بانک صادر کننده کارت ربطی نداشت،‌ برای عیب یابی دستگاه به شرکت پادیاو پی مراجعه فرمایید.

۹- کارت خوان روشن نمی شود:

ابتدا از وصل بودن برق پریز اطمینان حاصل کنید و کلیه مسیر های برق را چک کنید. در مرحله بعد، دستگاه را از پریز بکشید و دوباره وصل کنید.

۱۰- کاغذ گیر می کند،‌ صدای چاپگر شنیده می شود اما بیرون نمی آید:

در ابتدا چک کنید تا رول کاغذ از جهت صحیحی داخل دستگاه قرار گرفته باشد. اگر کاغذ در جهت صحیح قرار گرفته بود، مجددا حدود ۱۰ سانتی متر از کاغذ را باز کنید، سپس آن را داخل دستگاه قرار دهید و سپس درب قسمت کاغذ را بندید.

در زمانی که هر یک از مشکلات بالا برای کارتخوان رخ داد و روش های گفته شده، کار ساز نبودند، دستگاه کارتخوان خود را به یکی از شرکت های تعمیر دستگاه کارت خوان ارسال کنید. بهتر است دستگاه را به شرکت های معتبر ارسال کنید تا از کیفیت قطعات اطمینان حاصل کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]

5 دیدگاه دربارهٔ «تعمیرات دستگاه کارتخوان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)