نحوه ی راه اندازی دستگاه کارتخوان موبایلی

فهرست مطالب

به صورت کلی امکانات و عملکرد دستگاه کارتخوان موبایلی مانند یک تلفن هوشمند، تبلت یا یک دستگاه بی‌سیم اختصاصی است که مزایای بسیاری دارد. به همین خاطر است که دستگاه های کارتخوان برای افراد بسیاری کاربرد دارد. بسیاری از فروشندگان از این دستگاه برای کارهای خود استفاده می‌ کنند، چرا که باعث تسریع در روند پرداخت می شود و مزایای بسیاری نسبت به سایر دستگاه ها دارد. در این مطلب از پادیاوپی نحوه پیاده سازی، مزایا و معایب آن را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

دستگاه کارتخوان موبایلی

همانطور که در گذشته برای شما عزیزان در ارتباط با مالیات دستگاه کارت خوان توضیحاتی را ارائه نمودیم دقت داشته باشید که برای پیاده سازی دستگاه کارت خوان موبایلی باید از برنامه مناسب هر دستگاه و اینترنت استفاده کنید. کاربر با نصب برنامه POS می‌‌ تواند کارتخوان را به دستگاه تلفن همراه خود وصل کند. این را هم در نظر داشته باشید که در دستگاه کارتخوان موبایلی از دسکتاپ یا تبلت، کشوی پول نقد، چاپگر رسید، دستگاه کارت اعتباری و اسکنر استفاده می‌شود و در مقایسه با کارتخوان‌ های سنتی پیشرفته‌ تر و بهتر است.

دستگاه کارتخوان موبایلی این امکان استقرار سیستم‌ های معاملاتی در هر جایی که کسب و کار نیاز دارد، فراهم می‌ کند و از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار است. برای خرید دستگاه کارت خوان پیشنهاد می شود حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید.

مزایای دستگاه کارتخوان موبایلی

پس از مشخص شدن این که دستگاه کارتخوان را از کجا تهیه بکنیم؟ به مزایای دستگاه های کارتخوان می پردازیم. استفاده از دستگاه کارت خوان موبایلی دارای مزایای فراوانی است. از جمله مزایای آن می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دستگاه کارتخوان موبایلی یکی از مقرون به صرفه‌ ترین گزینه‌‌‌‌‌ ها برای صاحبان مشاغل کوچک می‌ باشند؛ چرا که آنها می‌ توانند بدون نیاز به سرمایه گذاری یا پرداخت پشتیبانی معاملات خود را انجام دهند. به همین دلیل این فناوری در مقایسه با دستگاه کارتخوان سنتی به مراتب ارزان‌ تر است.
  • دستگاه کارتخوان موبایلی به راحتی پیاده سازی می‌ شود و برای افراد امکان انجام معاملات مالی را به شیوه‌‌‌‌‌‌‌ ای متنوع تر و بدون وابستگی به یک مکان فراهم می‌ کند.
  • با استفاده از دستگاه کارتخوان موبایلی می‌ توانید کارهای خود را سرعت ببخشید.
  • سیستم دستگاه کارت خوان موبایلی می‌ تواند برای افرادی که می‌‌‌‌‌ خواهند از طریق تلفن همراه پرداخت‌ های خود را انجام دهند، گزینه ایده آلی ‌باشد.
  • در مراکز شلوغ دارای سیستم پوز سنتی هم می‌ توانید به راحتی از دستگاه کارتخوان موبایلی استفاده کنید.
  • با خرید دستگاه کارتخوان موبایلی می‌ توان فروش را افزایش داد.
  • به وسیله دستگاه کارت خوان موبایلی مسئولیت مشاغل محدودتر می‌ شود؛ چرا که معاملات رمزگذاری شده‌ اند و اطلاعات کارت اعتباری افراد در خود دستگاه ذخیره نمی‌ شوند. این مسئله سبب حفظ امنیت و رعایت حریم خصوصی نیز می‌‌‌ شود.

ویژگی دستگاه کارتخوان موبایلی

ویژگی های لمسی بودن دستگاه های کارتخوان موبایلی از مهم ترین دلایل تهیه ی این دستگاه می باشد. اما در کنار این مزیت از سایر ویژگی های دستگاه کارتخوان موبایلی نباید غافل شد:

  • حمل و نقل دستگاه‌ های کارتخوان موبایلی به راحتی صورت می‌ گیرد، در حالی که در دستگاه کارتخوان ثابت اینگونه نیست.
  • سیستم عامل دستگاه کارتخوان موبایلی به گونه‌ ای طراحی شده که امکان توسعه نرم افزار و انعطاف‌ پذیری بیشتر با محیط را فراهم می‌ کند.
  • رابط کاربری دستگاه‌‌‌‌ های کارتخوان موبایلی بهتر از کارتخوان‌ های سنتی است.
  • با استفاده از این سامانه می‌ توانید حساب خود را آنالیز و مدیریت کنید.
  • این نوع کارتخوان دوستدار محیط زیست می باشد، چرا که مصرف کاغذ را به طرز چشمگیری کاهش می‌ دهد.

دستگاه کارتخوان موبایلی

معایب دستگاه کارتخوان موبایلی

در گذشته سعی بر آن شد تا شما را با خطاهای شایع دستگاه کارت خوان آشنا نماییم اما در نظر داشته باشید. دستگاه کارتخوان موبایلی مانند سایر دستگاه‌ ها در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز هست. در ادامه به این معایب اشاره خواهیم داشت:

  • دستگاه کارتخوان موبایلی می‌ تواند هدف سرقت و هک قرار بگیرد.
  • از دیگر نقاط ضعف سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های کارتخوان موبایلی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توان به دوام باتری آنها اشاره داشت. در صورتی که به منبع تغذیه متصل نباشند، شارژ آنها یک روز کاری کامل دوام نمی‌ آورد.
  • فرد دریافت کننده وجه حتما باید کارت بانکی داشته باشد.
  • جهت اطمینان از انتقال وجه باید حساب خود را به سیستم دریافت پیامک واریز وجه وصل کنید و همیشه موبایل خود را به همراه داشته باشید.
  • امکان بروز مشکلاتی در مورد نرم افزار موبایل یا عدم پذیرش موقتی آنها وجود دارد.
  • برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب، وجود آنتی ویروس به روز رسانی شده بر روی گوشی یا تبلت به نوعی الزامی است.
  • به دلیل عدم وجود دوربین امنیتی مانند دوربین‌‌‌ های اطراف دستگاه‌‌ های ATM، متخلفان به راحتی رد گیری نمی‌ شوند.
  • به دلیل کپی کردن اطلاعات محرمانه کارت اعتباری، نرخ سرقت اطلاعات افزایش پیدا می‌ کند.

کارت خوان های لمسی و موبایلی را می توان از جمله به روز ترین دستگاه های کارت خوان دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارتخوان موبایلی می توانید با کارشناسان پادیاوپی در ارتباط باشید. این مجموعه خدمات بسیاری در زمینه خرید و تعمیر انواع دستگاه های کارتخوان ارائه می دهد.

ویژگی های مهم دستگاه کارتخوان موبایلی کدام اند؟

حمل و نقل دستگاه‌ های کارتخوان موبایلی به راحتی صورت می‌ گیرد. سیستم عامل دستگاه کارتخوان موبایلی به گونه‌ ای طراحی شده که امکان توسعه نرم افزار و انعطاف‌ پذیری بیشتر با محیط را فراهم می‌ کند.
رابط کاربری دستگاه‌‌‌‌ های کارتخوان اندرویدی یا موبایلی بهتر از کارتخوان‌ های سنتی است.
با استفاده از این سامانه می‌ توانید حساب خود را آنالیز و مدیریت کنید.
این نوع کارتخوان دوستدار محیط زیست می باشد، چرا که مصرف کاغذ را به طرز چشمگیری کاهش می‌ دهد.

نحوه پیاده سازی دستگاه کارتخوان موبایلی به چه صورت می باشد؟

برای پیاده سازی دستگاه کارت خوان موبایلی باید از برنامه مناسب هر دستگاه و اینترنت استفاده کنید. کاربر با نصب برنامه POS می‌‌ تواند کارتخوان را به دستگاه تلفن همراه خود وصل کند. این را هم در نظر داشته باشید که در دستگاه کارتخوان موبایلی از دسکتاپ یا تبلت، کشوی پول نقد، چاپگر رسید، دستگاه کارت اعتباری و اسکنر استفاده می‌شود و در مقایسه با کارتخوان‌ های سنتی پیشرفته‌ تر و بهتر است.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)