اثرات مخرب مواد ضدعفونی کننده دستگاه کارت خوان در بحران کرونا

فهرست مطالب

این روزها جهان درگیر ویروس جدید COVI-19 از خانواده کرونا ویروس هاست. این ویروس که از ووهان چین شروع به انتشار کرد به گفته محققان از خفاش به انسان منتقل شده و نه تنها ریه انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به تازگی آثار مخرب دیگری بر بقیه اعضای بدن نشان داده است. مقاومت این ویروس در محیط و همچنین شدت انتقال بالای ویروس، انسان ها را مستلزم به استفاده از مواد ضد عفونی کننده کرده است.

کرونا، ویروس همه گیر جهانی

همواره انسان ها در حال استفاده از وسایل عمومی و مشترک هستند. دستگاه های کارت خوان به عنوان یکی از دستگاه های پر مصرف و عمومی زندگی بشر، از عوامل انتقال این ویروس هستند. با همه این تفاسیر،‌ ضدعفونی دستگاه کارت خوان یکی از مهم ترین عوامل کمکی برای پیشگیری از کروناست.

ضدعفونی کردن دستگاه کارت خوان

ضدعفونی کردن دستگاه کارت خوان عموما با استفاده از الکل و یا استفاده از محلول هیپوکلریت سدیم ۵ درصد صورت می گیرد،‌اما اگر این ضدعفونی کردن به اصولی و صحیح نباشد، بخش های زیادی از کارت خوان هاِ، از جمله کلیدها و صفحات نمایش، خراب می شوند و دستگاه شما نیاز به تعمیر می شوند. با توجه به اینکه تراکنش کارت خوان ها در سطح کشور بیش از ۵۰ درصد است، احتمال خراب شدن کارتخوان های زیادی طی چند ماهه آینده بسیار بالا می رود.

دستگاه کارت خوان PAX S90 
دستگاه کارت خوان PAX S90

چند نکته که باید در مورد ضدعفونی کردن بدانید:

۱- اسپری کردن مواد ضد عفونی کننده باعث تخریب دستگاه می شوند.

۲- قرار دادن دستگاه در یک محفظه و یا قرار دادن یک رویه بر روی آن، ‌احتمال نصب اسکیمر ها را افزایش می دهد.

راهکار هایی برای حل این معضل:

۱- استفاده از QR کدها برای پرداخت به جای استفاده مستقیم از دستگاه کارت خوان.

۲- ضدعفونی دستگاه با پنبه آغشته به مواد ضدعفونی کننده که نفوذ این مواد به درون دستگاه کارت خوان را کاهش می دهند.

تعمیر دستگاه پس از خرابی

با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان مشاغل تا به امروز نمی دانستند که ممکن است مواد ضدعفونی کننده، دستگاه های کارت خوان را از بین ببرد، ممکن است طی ماه های آتی بسیاری از این دستگاه ها دچار مشکلاتی و ایجاد خطاهایی شوند. از طرفی قیمت بالای کارت خوان ها، اجازه تهیه مجدد آن ها را نمی دهد. متخصصان در شرکت طلوع تدبیر که در راستای ارائه کارت خوان ها و خدمات پس از فروش آن ها، از جمله تعمیر دستگاه کارت خوان فعالیت دارد،‌ می توانند در تعمیر کارت خوان ها، شما را حمایت کند. برای اطلاع از این خدمات می توانید وارد سایت خدمات پرداخت آوانس پی به آدرس https://padiavpay.com/ شوید و با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)