مشکلات دستگاه کارتخوان سیار شامل چه مواردی می باشد؟

فهرست مطالب

امروزه دستگاه‌ های پوز ثابت و سیار مهمترین ابزار دریافت پول از مشتریان محسوب می‌ شوند و خرابی این دستگاه می‌ تواند برای هر کسب و کاری اتفاق ناخوشایندی باشد. مشکلات دستگاه کارتخوان سیار باعث ایجاد وقفه در داد و ستد شده و انتقال پول جهت خرید و فروش صورت نمی‌ پذیرد. از این رو آشنایی با خطاها و مشکلات مختلفی که می‌ توانند برای دستگاه پوز سیار به وجود آیند و یافتن راه حل آنها یکی از مسائل مهم برای صاحبان مشاغل به شمار می‌ رود.

اگر دستگاه کارتخوان سیار شما نیز دچار خطاها و مشکلات مختلفی شده است نیازی به تعمیر دستگاه کارتخوان نیست، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مقاله از پادیاوپی همراه ما باشید تا شاید بتوانیم ابهامات شما را برطرف کنیم. در این مقاله قصد داریم انواع مشکلات دستگاه پوز سیار را بررسی نموده و راه حل آنها را ارائه دهیم.

معایبی که ممکن است برای دستگاه کارتخوان سیار پیش آید

هنگام خرید دستگاه کارتخوان باید توجه داشت که انواع مختلفی از دستگاه کارتخوان وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ هایی هستند و ممکن است مشکلاتشان با یکدیگر تفاوت نیز داشته باشد. اما یکسری از عیب‌ ها و خطاها کلی بوده و جدا از ویژگی های دستگاه کارتخوان سیار امکان دارد در همه دستگاه‌ های پوز بروز نمایند. از مهمترین مشکلات دستگاه کارتخوان سیار می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- روشن نشدن دستگاه کارتخوان سیار

یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی که برای دستگاه‌ های پوز سیار به وجود می‌ آید، روشن نشدن است. خرابی باطری از دلایل اصلی بروز این عیب می‌ باشد. ممکن است باتری دستگاه خراب شده باشد و نتواند انرژی لازم برای روشن نمودن و کارکردن دستگاه را ذخیره کند. برای رفع این مشکل باید باتری تعویض گردد.

همچنین امکان دارد باتری سالم بوده ولی آداپتور، کابل شارژ، سوکت و پورت شارژ و یا قطعات داخلی مربوط به شارژ باتری دستگاه دچار مشکل شده باشند. در این صورت تا زمانی که دستگاه به برق متصل باشد، روشن است و در صورت قطع برق دیگر روشن نشده و کار نمی‌ کند.

۲- ارور تراکنش ناموفق

تراکنش ناموفق از دیگر مشکلات دستگاه کارتخوان سیار است که بر اثر عوامل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. عدم آنتن دهی سیم کارت، عدم دسترسی و اتصال به اینترنت، قطع بودن شبکه بانکی، اختلال نرم افزاری و عدم وجود رول کاغذ از مهمترین فاکتورهای موثر در تراکنش ناموفق دستگاه پوز سیار محسوب می‌ شوند.

همچنین ممکن است به دلیل محدود و مسدود شدن کارت از طرف بانک مربوطه عمل تراکنش موفقیت آمیز نباشد. اگر خطای شماره ۶۵ هنگام کارت کشیدن در نمایشگر دستگاه کارتخوان سیار نشان داده شود، اشکال از کارت است.

ارور تراکنش ناموفق

۳- مسدود شدن رمز مدیر

هر دستگاه کارت خوان از یک رمز مدیر برخوردار است که این رمز امکان دسترسی به تنظیمات مختلف را به صاحب دستگاه می‌ دهد. یکی دیگر از شایع‌ ترین مشکلات دستگاه کارتخوان سیار مسدود شدن این رمز است. اصلی‌ ترین دلیل بروز این عیب وارد کردن رمز اشتباه ۳ بار به صورت متوالی می‌ باشد. در صورت بروز این مشکل و برای رفع آن باید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دستگاه تماس بگیرید.

۴- عدم اتصال به اینترنت

از دیگر مشکلات رایج دستگاه‌ های پوز سیار عدم اتصال به اینترنت را می‌ توان نام برد. این دستگاه مانند مدل‌ های ثابت نیازی به خط تلفن ثابت و اینترنت آن برای اتصال به شبکه بانکی و انجام عملیات‌ های مختلف ندارند. پوزهای سیار برای فعالیت نیاز به سیم کارت دارند. اگر این سیم کارت از اعتبار لازم برخوردار نباشد، عدم اتصال به اینترنت رخ می‌ دهد. همچنین تنظیم نبودن جای سیمکارت درون دستگاه و یا آنتن دهی ضعیف باعث بروز مشکل می‌ شوند. گاهی اوقات نیز ممکن است سیم کارت سالم و نحوه جایگذاری آن درست باشد اما به دلیل خرابی قطعه‌ ای که محل قرارگیری سیم کارت محسوب می‌ شود، دستگاه پوز آنتن نداشته باشد.

۵- کار نکردن دکمه های دستگاه کارت خوان

از دیگر مشکلات دستگاه کارتخوان سیار می‌ توان به کار نکردن تمام دکمه‌ ها و یا بعضی از آنها اشاره نمود. عدم کار کردن صحیح دکمه‌ ها در دستگاه پوز سیار می‌ تواند بر اثر مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. در صورت وجود ایراد نرم افزاری باید نرم افزار و سیستم دستگاه را پاک کرد و نرم افزار جدیدی نصب نمود. کار نکردن دکمه‌ ها بر اثر خرابی فیزیکی آنها ممکن است بخاطر وارد آمدن ضربه، آب خوردگی و یا سوختن برد دکمه‌ ها به دلیل شوک الکتریکی رخ دهد که در این صورت برای تعمیر آن باید به مراکز معتبر و تعمیرگاه‌ های تخصصی مراجعه کنید.

خرید دستگاه پوز پادیاوپی

دستگاه پوز جزو ابزارهای مهم هر کسب و کاری محسوب می‌ شود، از این رو در صورت بروز هرگونه مشکل، روند انتقال پول دچار وقفه خواهد شد. مشکلات دستگاه کارتخوان سیار شامل موارد مختلفی می‌ شود که برخی از آنها به راحتی برطرف می‌ گردند. در صورت خرید انواع دستگاه پوز از شرکت پادیاوپی می‌ توانید از خدمات پس از فروش، تعمیر و پشتیبانی مجموعه ما استفاده کنید.

ارور های دستگاه کارتخوان سیار چه مواردی می باشد؟

۱- روشن نشدن دستگاه کارتخوان سیار
۲-ارور تراکنش ناموفق
۳- مسدود شدن رمز مدیر
۴- عدم اتصال به اینترنت
۵- کار نکردن دکمه های دستگاه کارت خوان

روشن نشدن دستگاه کارتخوان سیار چه علتی می تواند داشته باشد؟

یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی که برای دستگاه‌ های پوز سیار به وجود می‌ آید، روشن نشدن است. خرابی باطری از دلایل اصلی بروز این عیب می‌ باشد. ممکن است باتری دستگاه خراب شده باشد و نتواند انرژی لازم برای روشن نمودن و کارکردن دستگاه را ذخیره کند. برای رفع این مشکل باید باتری تعویض گردد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)