در چه مواردی می‌ توان از دستگاه کارتخوان اندرویدی استفاده کرد؟

فهرست مطالب

امروزه دستگاه کارتخوان تبدیل به یکی از ابزارهای پرکاربرد در دنیای تجارت شده است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با این دستگاه چه کارهایی می‌ توان انجام داد؟ در صورتی که تازه اقدام به خرید دستگاه کارتخوان کرده‌ اید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از امکانات و تنظیمات آن دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی را بازگو کنیم.

موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی

برخی از افراد تصور می‌ کنند موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی تنها پرداخت فاکتورهای خرید می‌ باشد. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. در دستگاه‌ های کارتخوان امکانات زیادی وجود دارد که آشنایی با آنها کمک زیادی به شما می‌ کند. در ادامه موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی و ویژگی های دستگاه کارتخوان اندرویدی را به صورت خلاصه مطرح می‌ کنیم.

  • امکان انتخاب شبای حساب فعال بر روی دستگاه پوز
  • پرداخت صورت حساب‌ های شناسه دار مانند قبض های آب، برق و  …
  • چاپ ریز تراکنش‌ های مالی قبل
  • چاپ آخرین تراکنش
  • خرید با کارت بانکی
  •   گرفتن شارژ برای تلفن‌ های همراه
  • گرفتن موجودی و مانده حساب

در ادامه برخی از این موارد را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که گزینه های تایید، لغو و سایر موارد با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد هر کدام از دکمه‌ ها می‌ توانید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

رمز فروشگاه در دستگاه کارتخوان

رمز فروشگاه در واقع رمزی است که توسط PSP ها جهت امنیت بیشتر دستگاه‌ های کارتخوان بر روی آنها قرار داده شده است. به این ترتیب برای کارهایی نظیر انجام تنظیمات، مشاهده اطلاعات تراکنش‌ ها و … باید رمز را وارد کنید. دقت داشته باشید که در سامانه‌ های مختلف این رمز به صورت پیش فرض تعریف شده و شما می‌ توانید آن را تغییر دهید.

دستگاه کارتخوان اندرویدی

چاپ آخرین تراکنش دستگاه کارتخوان

احتمالا شما هم با تمام شدن کاغذ دستگاه و عدم امکان چاپ رسید مواجه شده باشید. در چنین شرایطی امکان چاپ رسید برای مشتری وجود ندارد که در برخی موارد موجب بی اعتمادی خریداران می‌ شود. ولی جای نگرانی نیست، شما می‌ توانید برای برطرف کردن این مشکل از گزینه چاپ آخرین تراکنش انجام شده استفاده کنید.

پرداخت صورت حساب‌ های شناسه دار

با استفاده از دستگاه‌ های کارتخوان می‌ توانید هر نوع صورت حساب شناسه دار مانند قبض‌ های آب، گاز، برق، جریمه های رانندگی و … را پرداخت کنید.

شارژ برای تلفن‌ های همراه

از پرکاربردترین تراکنش‌ های دستگاه‌های کارتخوان می‌ توان به خرید شارژ تلفن همراه اشاره داشت. قابلیت شارژ دستگاه کارتخوان این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای سیم کارت‌ های مختلف شارژ خریداری نمایید.

خرید شارژ مستقیم

دقت داشته باشید که در بعضی از مدل های دستگاه های کارتخوان، امکان شارژ مستقیم خط نیز وجود دارد که در این روش نیازی به وارد کردن کد شارژ نیست. یعنی اعتبار مالی خط مورد نظر به صورت مستقیم افزایش پیدا می کند.

تنظیمات دستگاه کارتخوان برای تک پرینت

تمامی دستگاه های کارتخوان به صورت پیش فرض دو رسید برای فروشنده و مشتری چاپ می‌ کند. در برخی موارد فروشندگان برای صرفه جویی در مصرف کاغذ تنظیمات دستگاه را تغییر می‌ دهند و تنها یک رسید برای مشتری چاپ می‌ کنند. در صورت دریافت یک رسید از دستگاه کارتخوان نیازی به تعمیر کارتخوان نیست بلکه فقط کافی است تا تنظیمات دستگاه کارتخوان را تغییر دهید.

امکانات جانبی و موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی برای کسب و کارها

دقت داشته باشید که موارد ذکر شده تنها امکانات عمومی دستگاه کارتخوان بود که در همه دستگاه‌ ها قابل دسترسی و استفاده می‌ باشد. به صورت کلی این دستگاه‌ ها دارای امکانات جانبی مختلفی است. از این امکانات می‌ توانید برای توسعه کسب و کار با توجه به نیازهای شغلی خود، استفاده کنید. در ادامه به مهم ‌ترین امکانات جانبی دستگاه کارتخوان اشاره خواهیم داشت.

  • اتصال به دستگاه بارکد خوان و کد  QR
  • اتصال مستقیم به صندوق یا سایر برنامه های  PC-POS
  • استفاده از چند حساب در یک دستگاه
  • انواع خرید غیر حضوری بدون حضور فروشنده
  • قابلیت اتصال به چاپگر دوم
  • قابلیت اتصال به پین پد ( به منظور افزایش اعتماد خریداران)

خرید دستگاه کارتخوان اندرویدی پادیاوپی

 در این مقاله به موارد استفاده دستگاه کارتخوان اندرویدی پرداختیم. به صورت کلی دستگاه های کارتخوان با توجه به مدل خود دارای امکانات مختلفی می‌ باشند که کار را به نحوی برای شما آسان‌ تر می‌ کنند. همانطور که اشاره شد، برخی از مدل‌ های دستگاه‌ های کارتخوان علاوه بر چاپ ریز تراکنش‌ های مالی قبل، پرداخت صورت حساب‌ های شناسه دار مانند قبض های آب، برق، چاپ آخرین تراکنش، خرید با کارت بانکی، گرفتن شارژ برای تلفن‌ های همراه، گرفتن موجودی و مانده حساب دارای قابلیت‌ های مختلف دیگری هم هستند.

به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌ ها و امکانات دستگاه کارتخوان مورد نظر می‌‌‌‌ توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

انواع ویژگی های دستگاه کارتخوان اندرویدی شامل چه مواردی می باشد؟

پرداخت صورت حساب‌ های شناسه دار مانند قبض های آب، برق و  …
چاپ ریز تراکنش‌ های مالی قبل
چاپ آخرین تراکنش
خرید با کارت بانکی
  گرفتن شارژ برای تلفن‌ های همراه
گرفتن موجودی و مانده حساب

آیا امکان شارژ مستقیم در دستگاه کارتخوان اندرویدی وجود دارد؟

دقت داشته باشید که در بعضی از مدل های دستگاه های کارتخوان، امکان شارژ مستقیم خط نیز وجود دارد که در این روش نیازی به وارد کردن کد شارژ نیست. یعنی اعتبار مالی خط مورد نظر به صورت مستقیم افزایش پیدا می کند.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)