دستگاه کارتخوان سیار دارای چه ویژگی هایی است؟

فهرست مطالب

دستگاه کارتخوان در واقع دستگاهی است که افراد به وسیله کارت بانکی خود می‌ توانند هزینه خرید دستگاه کارتخوان خود را به راحتی پرداخت کنند. به این صورت که ابتدا کارت بانکی را روی شیار موجود بر روی دستگاه کارتخوان می‌ کشید. سپس اطلاعات کارت خوانده شده و مبلغ خرید را تایید می‌کنید. به این ترتیب مبلغ خرید از حساب بانکی شما کم شده و به حساب فروشنده واریز می‌ شود. به صورت کلی دستگاه‌ های کارتخوان انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب‌ ترین آنها دستگاه کارتخوان سیار است. این دستگاه دارای ویژگی‌ های مختلفی است. در ادامه این مطلب از پادیاوپی ویژگی های دستگاه کارتخوان سیار را مورد بررسی قرار می‌ دهیم. پس با ما همراه باشید.

آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های دستگاه کارتخوان سیار، آنتن دهی آن است. به این صورت که هر جا تلفن همراه شما آنتن داشته باشید، دستگاه کارتخوان هم آنتن دارد. به همین دلیل شما می‌ توانید با خیال راحت این دستگاه را بدون نگرانی از بابت کیفیت آنتن دهی و ارتباط، جا به جا کنید.

مقاوم بودن در برابر ضربه

دستگاه‌ های کارتخوان سیار تا حد زیادی در برابر ضربه مقاوم هستند. با این حال بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در نگهداری آن دقت کافی داشته باشید تا نیاز به تعمیر دستگاه کارتخوان خود پیدا نکنید.

مصرف پایین باتری هنگام استفاده

به صورت کلی میزان مصرف باتری دستگاه کارتخوان سیار کم است. یعنی شما می‌ توانید مدت زیادی از آن استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که میزان مصرف باتری بستگی به میزان استفاده شما دارد. یعنی اگر زیاد از آن استفاده کنید، به طبع باتری آن نیز زودتر تمام می‌ شود. پس تمام شدن زودهنگام شارژ باطری جزو مشکلات دستگاه کارتخوان سیار نمی باشد.

امنیت دستگاه کارتخوان سیار

دستگاه های کارتخوان سیار امن و مطمئن هستند. یعنی شما در هر جایی می‌ توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

انواع تراکنش های مالی

یکی دیگر از ویژگی‌ های دستگاه کارتخوان سیار، امکان انجام تراکنش‌ های مختلفی از جمله خرید، پرداخت قبض، شارژ موبایل، مانده حساب، گزارش روزانه وجود دارد. همچنین در صورت نیاز می‌ توانید به اطلاعات تراکنش‌ های حساب خود بعد از گذشت چندین ماه دسترسی داشته باشید. به همین دلیل نیاز به نگرانی در مورد پاک شدن اطلاعات مربوط به فاکتورهای فروش نیست.

مناسب برای انواع کارت‌ های بانکی

دستگاه‌ های کارتخوان سیار می‌ توانند برای تمامی کارت‌ های بانکی مناسب باشند. یعنی فرقی نمی کند که کارت مشتری از کدام بانک هست و مبلغ از حساب او به حساب شما واریز می‌ شود. به صورت کلی دستگاه‌ های کارتخوان سیار به همه بانک‌ ها مانند: بانک ملی، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد ، بانک پارسیان، بانک سپه، کوثر، رسالت، بانک قوامین، بانک دی و… وصل می‌ شود.

مناسب برای انواع کارت‌ های بانکی

جواز کسب، کارمزد، مالیات، فروش به دیگران

دستگاه های کارتخوان سیار را به راحتی می‌ توانید از بانک‌ ها  یا شرکت‌ های مربوطه دریافت کنید. علاوه بر آن، با تهیه این دستگاه هیچ پولی در حساب شما مسدود نمی‌ شود و کارمزد و مالیات به آن تعلق نمی‌ گیرد.

فعال سازی و استفاده راحت دستگاه کارتخوان سیار

یکی دیگر از ویژگی‌ های دستگاه کارتخوان سیار، فعال سازی و استفاده راحت از آن است. در واقع شما می‌ توانید با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه، از تمامی ویژگی‌ های آن مطلع شوید و نحوه کار با آن را یاد بگیرید.

کاهش ریسک های احتمالی

با داشتن دستگاه کارتخوان، دریافت وجه نقد از مشتریان در طول روز و انتقال آن به بانک‌ ها جهت واریز و ریسک‌ های احتمالی به حداقل می‌ رسد. به این صورت نه تنها در وقت و هزینه صرفه جویی می‌ شود، بلکه ریسک خطراتی مانند دزدی کاهش پیدا می‌ کند.

آیا دستگاه کارتخوان سیار مناسب شما هست؟

 در این مقاله به ویژگی‌ های دستگاه کارتخوان سیار پرداختیم. این دستگاه‌ ها به نوعی کار خرید و فروش را برای ما راحت تر می‌ کنند. دستگاه کارتخوان سیار می‌ تواند برای افرادی که به خاطر شغل خود مدام در حال جا به جایی هستند، گزینه‌ ای مناسب و ایده آل به حساب بیاید. با این دستگاه به راحتی می‌ توانید کارهایی نظیر خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، پرینت صورتحساب و … را انجام دهید.

امروزه اکثر افراد از حمل پول نقد خودداری می‌ کنند. به همین دلیل داشتن دستگاه کارتخوان می‌ تواند به رونق کسب و کار شما کمک شایانی کند. علاوه‌ بر آن، با استفاده از این دستگاه رفت و آمد شما به بانک به حداقل می‌ رسد که در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌ کند.

آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار به چه صورت می باشد؟

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های دستگاه کارتخوان سیار، آنتن دهی آن است. به این صورت که هر جا تلفن همراه شما آنتن داشته باشید، دستگاه کارتخوان هم آنتن دارد. به همین دلیل شما می‌ توانید با خیال راحت این دستگاه را بدون نگرانی از بابت کیفیت آنتن دهی و ارتباط، جا به جا کنید.

با دستگاه کارتخوان سیار چه تراکنش هایی می توانیم انجام بدیم؟

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)