آیا دستگاه کارتخوان ثابت هنوز کاربرد دارد؟

فهرست مطالب

دستگاه کارتخوان ثابت در واقع از اولین کارتخوان‌ هایی است که وارد بازار ایران شد. دقت داشته باشید که دستگاه کارتخوان ثابت برای انجام تراکنش‌ ها از خط تلفن و یا کابل اینترنت LAN استفاده می‌ کند. کارتخوان‌‌‌‌ های ثابت مثل کارتخوان‌ های سیار قابلیت جابجایی و استفاده در مکان های مختلف را ندارند. در واقع آنها را تنها به اندازه بلندی سیم‌ های متصل شده به آن می‌ توانید جا به جا کنید. در ادامه به مزایا و ویژگی‌ های خرید دستگاه پوز ثابت می‌ پردازیم. اما امروزه دستگاه کارتخوان اندرویدی بیش از سایر مدل های کارتخوان کاربرد دارد.

ویژگی های دستگاه کارتخوان ثابت

جدا از ویژگی های لمسی بودن دستگاه های کارتخوان، از ویژگی‌ های دستگاه پوز ثابت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت دستگاه‌ های کارتخوان ثابت در انجام تراکنش‌ هایی از جمله خرید بسیار بالا است.
  • سرعت روشن شدن و آماده به کار شدن این دستگاه‌ ها بسیار بالا است.
  • میزان نور صفحه نمایش مناسب است.
  • در زمان انجام تراکنش امنیت بالایی را فراهم می‌ کند.
  • این دستگاه‌ ها کمترین میزان قطعی ارتباط را دارند.

مزایای استفاده از کارتخوان ثابت

در صورتی که از این موضوع که آیا استفاده از دستگاه کارتخوان شامل مالیات می شود و یا خیر، مطلع هستید، به این نکته نیز توجه نمایید که خرید دستگاه پوز ثابت دارای مزایای فراوانی است. از جمله مهم‌ ترین مزایای آن می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از دستگاه کارتخوان ثابت می‌ توان در مکان‌ هایی که سرعت بالای تراکنش اهمیت دارد، استفاده کرد.
  • همه صاحبان مشاغل می‌ توانند به وسیله یک خط تلفن و یک سرویس اینترنت، از چندین دستگاه کارتخوان ثابت استفاده کنند.
  • دستگاه پوز ثابت را می‌ توان به راحتی به کامپیوتر و صندوق‌ های فروشگاهی وصل کرد.
  • برای افزایش فروش فروشگاه می‌ توانید طرح‌ های انگیزشی و وفاداری مبتنی بر تراکنش‌ های کارتخوان پیاده سازی کنید. دقت داشته باشید که این اقدامات می‌ تواند تاثیر بسزایی در فروش شما داشته باشد.
  • امکان تخصیص چندین حساب به دستگاه کارتخوان ثابت و واریز وجه به انتخاب پذیرنده به هر یک از حساب‌ ها وجود دارد.
  • ارائه خدمات پرداخت B2B و B2C به شرکت ‌ها و سازمان‌‌ های طرف قرارداد نیز امکان‌پذیر است.

آموزش کار با دستگاه کارتخوان

در رابطه با نحوه ی راه اندازی دستگاه کارتخوان این گونه می توان بیان کرد که بعد از محاسبه قیمت کالاهای مشتری، باید مبلغ محاسبه شده را روی دستگاه کارتخوان وارد کنید. در مرحله بعدی مشتری باید رمز کارت خود را وارد کند. سپس دستگاه کارتخوان به بانک صادر کننده کارت متصل می‌ شود. بعد از تراکنش موفق می‌ توانید رسید خرید را دریافت کنید.

وظیفه دستگاه کارتخوان در پایان روز کاری

خرید دستگاه کارتخوان‌ به گونه‌ ای است که کار صاحبان مشاغل را راحت‌ تر کرده است. به این صورت که شما با استفاده از کارتخوان می‌ توانید در پایان هر روز کاری یک گزارش از میزان تراکنش‌ هایتان تهیه کنید. این گزارش همه تراکنش‌ های شما را به روش‌ های مختلف پرداخت از جمله کارت، کارت هدیه، چک، پول نقدی و … تقسیم می‌ کند.

در واقع با استفاده از کارتخوان، موبایل و یا کامپیوتر می‌ توانید به راحتی گزارش تهیه کنید. همچنین در صورت دریافت پول نقدی، بهتر است آنها را هم در گزارشتان محاسبه کنید. به این صورت می‌ توانید از صحت معامله‌ هایتان اطمینان حاصل کنید.

دستگاه پوز ثابت بهتر است یا دستگاه کارتخوان سیار؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که دستگاه پوز ثابت بهتر است یا دستگاه کارتخوان سیار؟

در پاسخ باید بگوییم که این مسئله بستگی به کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال اگر شغل شما در مکانی ثابت است، می‌ توانید از کارتخوان‌ های ثابت استفاده کنید؛ چرا که نیاز به جابجایی ندارید. کارتخوان‌ های سیار مناسب افرادی است که به خاطر شغل خود مدام در حال جابجایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشند.

البته افرادی که در یک مکان ثابت فعالیت می‌‌‌ کنند نیز می‌ توانند علاوه بر دستگاه کارتخوان ثابت از دستگاه کارتخوان سیار استفاده کنند. پس می توان این گونه بیان کرد که کاربرد دستگاه کارتخوان سیار هم برای مشاغل ثابت و هم مشاغل سیار می باشد.

برای تهیه ی دستگاه کارتخوان باید به کجا مراجعه کرد؟

با توجه به این که دستگاه کارتخوان لمسی امروزه بیشتر از قبل کاربرد دارد، اما دقت داشته باشید که برای خرید پوز ثابت باید به بانک‌ ها یا شرکت‌ های معتبر مربوطه مراجعه کنید. چرا که بعضی از مراکز نامعتبر با ارائه کارتخوان‌ های نا‌‌‌‌امن می‌ توانند امنیت تراکنش‌‌‌ های شما را به خطر بیندازند. پس در زمان خرید کارتخوان ثابت به این نکته دقت کافی داشته باشید.

 

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)