کارت خوان سیار چیست؟

فهرست مطالب

به طور کلی دستگاه کارت خوان، یک سخت افزار بانکی است که به صورت اتوماتیک پس از دریافت دستور از اپراتور، عملیات های بانکی مشخصی را انجام می دهد. از جمله این عملیات ها می توان به انتقال وجه به حساب فروشنده، عملیات صورت حساب، گزارش روزانه و … اشاره کرد. کارت خوان ها علاوه بر سرعت بخشیدن به عملیات پرداخت، در صرفه جویی مصرف کاغذ برای اسکناس و همچنین جلوگیری از آلودگی های ناشی از لمس اسکناس کاربردی هستند. درخواست دستگاه های کارت خوان، در دنیای مدرن، برای تمامی کسب و کارها الزامی است.

درخواست کارت خوان نیز مانند امور اداری دیگری، نیاز به ثبت و ارائه مدارک مورد نیاز و طی کردن مراحل قانونی دارد. به دلیل کاربرد های مختلف دستگاه های کارت خوان،‌ افراد حقیقی و حقوقی بسیاری درخواست کارت خوان را در شرکت های معتبری که در زمینه واگذاری دستگاه پوز فعالیت می کنند یا بانک های مربوطه، ثبت می کنند. مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز شامل مدارک هویتی،‌حساب بانکی معتبر، سند مالکیت یا اجاره نامه، جواز کسب است. برای اشخاص حقوقی مدارک کلیه صاحبان امضا مورد نیاز است. پس از طی این مراحل قانونی، می توان دستگاه کارت خوان را دریافت کرد.

انواع کارتخوان ها

کارت خوان ها به دو دسته کارت خوان ثابت و کارت خوان سیار تقسیم می شوند.

دستگاه کارت خوان سیار، کارت خوانی است که اتصال آن از طریق اینترنت یا سیم کارت صورت می گیرد و برای اتصال نیازی به کابل ندارد.

دستگاه های کارت خوان سیار، این امکان را برای افراد حقیقی و حقوقی صاحب مشاغل ایجاد کردند تا پس از تهیه یکی از این دستگاه ها، بدون محدودیت جغرافیایی و نیاز به سیم کشی از خدمات پرداخت و خدمات بانکی استفاده کنند. در واقع دستگاه کارت خوان سیار بیشتر برای مشاغلی که مکان ثابت ندارند، مانند خدمات بیرون بر غذا،‌ خدمات ارائه شونده در محل درخواست، دست فروشان و … مناسب تر است.

اگر شما از صاحبان مشاغلی هستید که تمایل به داشتن کارت خوان  سیار دارید، از خدمات مشاوره شرکت پادیاو پی برای خرید دستگاه کارتخوان استفاده کنید. شرکت پادیاو پی با ارائه خدمات پرداخت پادیاو پی، علاوه بر زمینه های دیگر در فروش کارت خوان سایر نیز فعالیت دارد. طی این مشاوره ها، شما از انواع برند های دستگاه های کارت خوان موجود در بازار مطلع خواهید شد و پس از مقایسه نمونه های مختلف، می توانید کارت خوانی با کیفیت عالی و قیمت کم تهیه کنید.

در ادامه این مقاله کارت خوان های معرفی می شوند.

دستگاه های کارت خوان سیار به سه نوع کارت خوان های بی سیم، سیار و کارت خوان های موبایلی که از طریق اپلیکیشن های پرداخت و درگاه اینترنتی، تراکنش می کند تقسیم می شوند. در ادامه انواع دستگاه های کارت خوان سیار و بی سیم معرفی می شوند.

انواع دستگاه کارت خوان سیار

دستگاه کارت خوان PAX-S90

این دستگاه کارت خوان بی سیم و بسیار مقاوم، با ظاهری زیبا و شیک، قابلیت استفاده از دو سیمکارت را دارد. باتری لیتیوم یون قابل شارژ آن قادر به انجام ۲۵۰ تراکنش و توان ۸ ساعت آمده به کار بودن دارد. حافظه این دستگاه ۱۹۲ مگابایت است و ارتباط آن از نوع GPRS است. این دستگاه یکی از دستگاه های با قیمت مناسب است و همچنین به راحتی در بازار یافت می شود. مزیت فراوانی زیاد یک دستگاه در بازار، این است که لوازم جانبی آن ها نیز به راحتی قابل تهیه است.

دستگاه کارت خوان PAX S90 
دستگاه کارت خوان PAX S90

دستگاه کارت خوان بی سیم PAX-D210

یکی از پر استفاده ترین دستگاه کارت خوان سیار با کاراریی و دوام عالی است. این دستگاه با کمک سامانه تلفن همراه به شبکه بانکی متصل و با استفاده از GPRS، بلوتوث و Wi-Fi ( سه نوع مختلف دستگاه کارت خوان) تراکنش بانکی را انجام می دهد. این دستگاه امکان اتصال به چند حساب شما با کمک نرم افزار را دارد. این دستگاه ها باتری لیتیوم یونی با امکان ۸ ساعت آماده به کار بودن و انجام ۲۵۰ تراکنش متوالی دارند  و از حافظه ۱۹۲ مگابایتی برخوردار است.

دستگاه کارت خوان سیار PAX-S900

این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است و قابلیت نصب دو سیم کارت دارد و بر اسا بستر اینترنت است. این دستگاه برای فروشگاه های با تراکنش بالا کاربرد بسیاری دارد. این دستگاه علاوه بر قابل حمل بودن،‌کوچک بودن و سریع بودن، قابلیت اتصال به WiFi دارد.

دستگاه کارتخوان سیار PAX-S910

این مدل از دستگاه های کارت خوان، از سری کارت خوان های نسل جدید است که تراکنش توسط بستر های اینترنت انجام می شود. این دستگاه قابلیت استفاده دو سیم کارت دارد. زیبایی و کوچکی این محصول در عین حال که دوام و کارایی بالایی دارد، آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل کرده است. این دستگاه امکان انجام ۲۵۰ تراکنش دارد.

دستگاه کارت خوان سیار وریفون verifone 675

این محصول با داشتن یک سیم کارت، تراکنش را بر روی دامنه ‌GPRS انجام می دهد. ظرافت، وزن کم، سایز کوچک  و سرعت بالای تراکنش این محصول،‌ آن را از محصولات مشابه متمایز کرده است. باتری لیتیوم یون این محصول تا ۸ ساعت آماده به کار دوام  دارد.

کارتخوان سیار ۶۷۵
کارتخوان سیار ۶۷۵ – پادیاو پی

دستگاه کارت خوان سیار Verifone Vx670

این دستگاه، ساخت چین ولی با قطعات آمریکایی است. سرویس تراکنش ها توسط سرویس های GPRRS  انجام می شود و دارای ساختاری کوچک و خوش دست و سرعت تراکنش بالاست. باتری قدرتمند، این محصول را از سایرین متمایز کرده است.

دستگاه کارت خوان سیار وریفون ۶۸۰  ( verifone680)

این دستگاه کارت خوان، دارای صفحه لمسی است. کیفیت فوق العاده این دستگاه به نسبت قیمت آن، این محصول را برای استفاده در مکان هایی که تعداد زیاد کارت خوان نیاز دارند، مناسب کرده.

کارتخوان سیار وریفون 680 ( verifone680 )
کارتخوان سیار وریفون ۶۸۰ ( verifone680 )

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)