کدام کارتخوان‌ها و گروه های شغلی مشمول مالیاتند؟

فهرست مطالب

همه صاحبان کارتخوان ها مشمول مالیاتند و در سال ۱۴۰۲، مشاغل و اصناف مختلف موظف به پرداخت مالیات هستند. بر اساس گروه‌بندی مالیاتی، می‌توان مشاغل را به سه دسته تقسیم کرد۱:

  1. گروه الف: مشاغلی که آخرین درآمد ابرازی یا قطعی شده آن‌ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال است. این گروه شامل صاحبان کارت بازرگانی، هتل‌های سه ستاره و بالاتر، بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی، مشاغل صرافی، و صاحبان کارخانه‌ها و معادن می‌شود.
  2. گروه ب: مشاغلی که آخرین درآمد ابرازی یا قطعی شده آن‌ها بین ۱۸ تا ۵۵ میلیارد ریال است. این گروه شامل مشاغلی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، و بهره‌برداران معادن می‌شود.
  3. گروه ج: مشاغلی که آخرین درآمد ابرازی یا قطعی شده آن‌ها کمتر از ۱۸ میلیارد ریال است. این گروه شامل مشاغلی مانند کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌شود.

به علاوه، معافیت مالیاتی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد و پرداخت مالیات برای مودیان گروه ج اعمال می‌شود۲بر اساس اطلاعات موجود، کمترین مالیات اصناف مشمول کسب‌وکارهایی است که درآمد آن‌ها از مبلغ تعیین شده در قانون کمتر باشد۳برای مثال، صاحبان نمایشگاه‌های خودرو، املاک یا مسکن، و بنکداران کفش از کمترین مالیات معاف هستند. کمترین مالیات و عوارض ابراز شده توسط مؤدیان در سالهای گذشته به ترتیب مربوط به ۳ نوع فعالیت؛ صاحبان نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های خودرو، املاک یا مسکن و بنکداران کفش است.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)