با درگاه پرداخت آنلاین،آنلاین وارد عمل شوید…!

فهرست مطالب

همانطور که می دانیم برای خرید اینترنتی و همچنین جهت پرداخت هزینه آن می توانیم توسط کارت عابر بانک از طریق درگاه پرداخت آنلاین، به صورت آنلاین هزینه های مربوط آن را بپردازیم.

اما برای پاسخ دادن به سوال: درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ باید بگوییم پرداخت پول به صورت اینترنتی، دریافت کالا و … در فروشگاه مورد نظر می باشد که از طریق درگاه پرداخت آنلاین  نیازی به حضور ما در فروشگاه یا بانک نیست تنها با کمک کارت عابر بانک و رمز دوم کارتمان می توانیم هزینه خود را از درگاه پرداخت آنلاین بپردازیم.

انواع درگاه پرداخت آنلاین :

۱_درگاه پرداخت مستقیم:

در واقع یک نوع خدمات پرداخت الکترونیک است که با اتصال به بانک از طریق اینترنت به صورت مستقیم تراکنش ها را با سرعت بالا انجام می دهد. باید ابتدا به این نکته اشاره کنیم که وقتی میخواهیم هزینه محصولی را به صورت اینترنتی پرداخت کنیم باید از طریق درگاه پرداخت مستقیم وارد عمل بشویم.

۲_درگاه پرداخت واسط یا غیر مستقیم:

در درگاه پرداخت واسط به صورت غیر مستقیم به جای اینکه از بانک درگاه بگیریم، از واسط درگاه می گیریم. یعنی به صورت غیر مستقیم هزینه ی محصول را پرداخت میکنیم. به عبارت دیگر برای پرداخت اینترنتی باید از درگاه استفاده کنیم؛ یعنی شما وقتی می خواهید هزینه یک محصول را به صورت اینترنتی پرداخت کنید باید از طریق درگاه پرداخت آنلاین این کار را انجام دهید از طریق درگاه واسط به راحتی میتوانیم به کارهایمان سرعت ببخشیم و هزینه هایمان را پرداخت نماییم.

درگاه پرداخت - پادیاو پی
با درگاه پرداخت آنلاین، آنلاین وارد عمل شوید

درگاه های پرداخت شامل نرم افزار های اینترنتی هستند برای نقل و انتقالات اطلاعات به بانک پذیرنده و همچنین سرویس دهی از سوی بانک صادر کنند می باشد. درگاه پرداخت آنلاین به منظور راحتی در کار ها و بالابردن سرعت در کارها می باشند. درگاه پرداخت بانکی نقش مهمی در پردازش معاملات بین مشتری ها و صاحب کسب و کار دارد و اطلاعات مربوط به شماره کارت اعتباری را رمزگذاری می کند.

درگاه های پرداخت در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند و انعطاف پذیری پرداخت ها را نیز بیشتر می کنند. انتخاب یک درگاه پرداخت درست اهمیت بسیاری دارد و قدم بسیار مهمی در مسیر موفقیت شما به حساب می آید.

مراحل کارکرد درگاه‌ پرداخت آنلاین :

  1. مشتری، محصول یا خدماتی را در وبسایت انتخاب می کند و اطلاعات لازم شامل شماره کارت،‌ رمز دوم را وارد می‌کند.
  2. داده‌های مشتری رمزگذاری شده و ابتدا به خدمات پرداخت الکترونیکی PSP فرستاده می‌شود.
  3. داده‌های تراکنش توسط خدمات پرداخت الکترونیکی PSP به بانک صادرکننده کارت ارسال می‌شود.
  4. پس از احراز هویت موفقیت آمیز، درخواست توسط بانک صادرکننده تایید و یا رد می‌شود.
  5. در نهایت، پاسخ احراز هویت توسط PSP به وب‌سایت پذیرنده یعنی همان فروشگاه اینترنتی ارسال می‌گردد.
  6. پول از حساب دارنده کارت کسر می شود.
  7. درگاه های پرداخت آنلاین کار ما را بسیار راحت کرده است. دیگر نیازی نیست مبلغ زیادی از پول هایتان را با نگرانی جا به جا کنید. کافیست به یکی از درگاه های اینترنتی دسترسی داشته باشید تا پرداخت های خود را از طریق اعتبار حساب بانکی تان به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  8. ۹۶% از آمریکایی ها، خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و این بدان معناست که شهروندان آمریکایی به خوبی با پرداخت الکترونیک آشنایی دارند. اما متأسفانه در ایران هنوز اعتماد لازم میان مشتریان و فروشگاه های اینترنتی شکل نگرفته است ولی جای شکرش باقی است که این اعتبار بین مردم و شرکت طلوع تدبیر با پیوند محکمی همراه است، زیرا شرکت طلوع تدبیر با پیشینه ی قوی خود ثابت قدمی و پشتکار و اعتماد را برای مردم هدیه آورده است و توانسته راحتی را برای مردم عزیز ایران به ارمغان بیاورد.

درگاه پرداخت الکترونیک PSP:

شرکت هایی که خدمات پرداختی  را به مشتریان ارائه می دهند به صورتی رسمی دارای مجوز برای این کار هستند و شرکت خدمات پرداخت پادیاو پی توانسته با شیوه های نوین خود در زمینه ی تکنولوژی، یکی از معتبر ترین شرکت های به نام کشور باشد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)