دستگاه کارت خوان ثابت

فهرست مطالب

استفاده از فناوری های روز برای آسان سازی زندگی انسان، دغدغه اصلی دانشمندان بوده و هست. از طرفی زندگی انسان ها بر اساس خرید و فروش، معامله و انتقال وجه می گردد. ارائّ خدمات در ازای دریافت وجه. پس از عبور از عصر مبادله کالا با کالا،‌انسان وارد مرحله پرداخت پول شد. نسل اولیه پول ها همان سکه ها بودند و پس از پیشرفت تکنولوژی سکه ها جای خود را به اسکناس ها دادند. ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی و درگاه اینترنتی از سری خدماتی هستند که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید ایجاد شدند. اکنون پرداخت های الکترونیکی، به مرور زمان جای اسکناس ها را گرفتند و علاوه بر صرفه جویی دروقت و کاغذ، در جلوگیری از کلاهبرداری با اسکناس های جعلی را گرفتند.برای بهره برداری از تکنولوژی های جدید قطعا علاوه بر نرم افزارها، نیاز به سخت افزارهایی برای انجام فرآیند های مد نظر وجود دارد.

دستگاه کارت خوان، پایانه فروش یا (point of sale‌ POS) یکی از سخت افزار های بانکی مبتنی بر ارتباط تلفنی یا شبکه ای است که برای پرداخت با کارت بانکی، خرید شارژ،‌ پرداخت قبوض و … استفاده می شود. استفاده از کارت خوان ها، سرعت انجام تراکنش بانکی را بالا می برد. این سخت افزار بر پایه پرداخت الکترونیکی بنا نهاده شده. با استفاده از این دستگاه ها، نیازی به حمل پول نقد نیست و فقط با داشتن یک کارت بانکی و رمز آن، پرداخت و انجام عملیات های بانکی، در سریع ترین زمان امکان پذیرند.

دستگاه های کارت خوان به دو نوع ثابت و بی سیم تقسیم می شوند. دستگاه های کارت خوان ثابت، به خطوط تلفن ثابت توسط یک LAN وصل می شوند و بر مبنای اینترنت Dial Up عملیات بانکی را انجام می دهند از طرفی امکان جابجایی آن ها میسر نیست. بنابراین دستگاه کارت خوان ثابت،‌ برای کسب و کارهایی که مکان مشخص دارند مناسب است.

انواع دستگاه POS ثابت

دستگاه های کارت خوان، کالای مصرفی نیستند که با گذر زمان تمام شوند. این دستگاه ها باید برای سالیان سال کارایی داشته باشند. با انتخاب درست و خرید دستگاه کارت خوان مناسب با کیفیت،‌ ماندگاری دستگاه بالاتر می رود.

شرکت طلوع تدبیر، بهترین کارت خوان های ثابت با قیمت مناسب را در سایت خدمات پرداخت آوانس پی به فروش گزاشته است. در ادامه با انواع این کارت خوان ها و قیمت آن ها آشنا می شویم.

دستگاه کارتخوان ثابت PAX Q80

دستگاه کارت خوان ثابت PAX Q80 یکی از کوچکترنی دستگاه ها یکارت خوان رومیزی است که روش های مختلفی برای اتصال دارد. این کارت خوان دارای صفحه نمایش بزرگ و رنگی است که آن را برای افراد عینکی مناسب تر می کند. این کارت خوان امکان انجام هر گونه تراکنش بانکی را دارد.

دستگاه کارتخوان ثابت PAX S80

این دستگاه کارت خوان ثابت، به لحاظ ظاهری بسیار زیباست و به لحاظ کارایی برای فروشگاه های شلوغ با تراکنش بالا مناسب است. این دستگاه کارت خوان همچنین پرینتر بسیار با کیفیتی برای چاو رسید دارد که این محصول را از محصولات مشابه خود متمایز می کند. طریقه اتصال این کارت خوان هم مبتنی بر حط تلفن ثابت و هم مبتنی بر ابزار شبکه محلی با سیم (LAN) است.

کارتخوان ثابت پکس اس80/ PAX S80
کارتخوان ثابت پکس اس۸۰/ PAX S80

مزایای کارت خوان های فروشگاهی ثابت

۱- قیمت ارزان تر به نسبت بقیه کارت خوان ها

۲- امکان حساب رسی راحت تر و بررسی موجودی صنوق فروشگاهی

۳- در برخی موارد امکان ثبت ساعات کار کارمندان را میسر می کند.

۴- کارت خوان های ثابت، به دلیل اتصال یه اینترنت Dial Up مشکلاتی از قبیل خطا در آنتن دهی و عدم اتصال به اینترنت ندارند.

۵- سرعت تراکنش های بالا

۶- مناسب برای مکان های با تراکنش بسیار زیاد

۷- امکان ایجاد چندین پایانه

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)