برای افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

فهرست مطالب

دستگاه کارتخوان دستگاهی است که به شما این امکان را می دهد که بدون پرداخت وجه نقد و فقط از طریق  کشیدن کارت در دستگاه مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

سیستم کاری بسیاری از مشاغل به خصوص در دوران کرونا که پول نقد کمتر رد و بدل می شود به گونه ایست که بدون داشتن دستگاه کارتخوان در کارشان مشکل ایجاد می شود . در واقع در شرایط امروزی میتوان گفت شغل ها در نبود دستگاه کارتخوان با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد از این رو علاوه بر اهمیت وجود دستگاه پوز خوب ، عملکرد درست و دقیق دستگاه بسیار مهم است. اینجاست که نگهداری از دستگاه کارتخوان نکاتی دارد و بسیار حائز اهمیت می باشد.

عمر تمام دستگاه ها با استفاده از آن کم و کمتر می‌ شود  اما با رعایت نکات مراقبتی و نگهداری درست و اصولی از آنها می توان به افزایش عمر دستگاه کارتخوان افزود و مدت بیشتری از آن استفاده کرد. این موضوع برای دستگاه کارتخوان هم صادق است، با بهره گیری درست از دستگاه و رعایت نکات مراقبتی می توانید از خراب شدن آن جلوگیری کرده و دستگاهی با عمری طولانی تر داشته باشید. این نکات بسیار ساده و راحت هستند  و شما را دچار دردسر نخواهند کرد.

نکات لازم جهت افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان

۱.در زمان تحویل گرفتن دستگاه کارتخوان آن را به درستی چک کنید.

 برای حفظ و نگهداری دستگاه کارتخوان در قدم اول باید دستگاهی که تحویل گرفته اید را به درستی چک کنید، تمام تجهیزات آن را بررسی کنید تا از سالم بودن فیزیک دستگاه اطمینان حاصل نمایید . سپس دستگاه را راه اندازی کرده تا مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند و مشکل عدم برقراری با شبکه و غیره را نداشته باشد.

۲. استفاده درست و مناسب توسط افرادی که مستقیما با دستگاه کارتخوان کار می کنند.

دستگاه کارت خوان هم مانند تمامی دستگاه های دیگر طوری طراحی شده که در صورت عدم استفاده درست و مناسب از آن احتمال خراب شدن و از کار افتادگی دستگاه وجود دارد.

اگر شغلی دارید که کارمند شما باید به طور مکرر از دستگاه کارتخوان استفاده‌ کند پس بهتر و لازم است قبل از بکارگیری آن روش استفاده و نگهداری از آن را آموزش ببیند  تا با اطمینان خاطر دستگاه تان را به دستان او بسپارید. و همچنین بهتر است از افراد مسئولیت پذیر برای این شغل انتخاب کنید تا بعد از یادگیری، موارد مورد نظر را عمل نمایند.

۳. کمک گرفتن از یک متخصص در زمینه  دستگاه کارتخوان

مشاوره گرفتن از یک متخصص در زمینه حفاظت از تجهیزات کسب و کار، بسیار مفید خواهد بود. دستگاه کارت خوان هم جزء تجهیزات کاری است و نیاز ایت شما با یک شرکت و یا یک متخصص کار بلد در این زمینه ارتباط داشته باشید تا در مواقع  لازم از آن کمک گرفته و در صورت خرابی دستگاه یا بروز مشکلی بتوانید در کمترین زمان از سوی آنها پاسخ گرفته و مشکتان را رفع کنید.

۴.تمیز کردن دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان یک هد مغناطیسی کوچک دارند که وظیفه خواندن اطلاعات کارت را دارد. این هد در قسمتی از دستگاه که کارت کشیده میشود قرار دارد. هنگام کشیدن کارت، هد مغناطیسی اطلاعات را از روی نوار مشکی کارت می خواند و باید کاملا تمیز باشد اگر  روی هد گرد و غبار باشد و یا کثیف باشد نمیتواند اطلاعات کارت را به درستی بخواند پس لازم است گاهی دستگاه را خاموش کرده و کاملا تمیز نمایید و همینطور اشیائی غیر از کارت وارد دستگاه نکنید.

روش نگهداری صحیح از باطری دستگاه کارتخوان

۵. نگهداری صحیح از باتری دستگاه کارتخوان

برای حفظ و نگهداری باتری دستگاه لازم است نکاتی را رعایت کنید

  • در ابتدا لازم است پس از راه اندازی دستگاه برای اولین بار و شارژ کامل باتری، مدت زمان نگهداری شارژ را اندازه گیری کنید. عمر باتری رفته رفته کم میشود پس با مقایسه با مدت زمان اولیه می توان به این موضوع دست یافت.

  • دستگاه را به مدت دو ساعت شارژ کنید.

  • قبل از اینکه شارژ باتری به ۱۵ درصد برسد شارژ مجدد انجام ندهید.

  • از شارژر های اصلی  و مخصوص دستگاه خودتان استفاده کنید. استفاده از شارژرهای دیگر به دستگاهتان آسیب می زند.

  • دستگاه را همیشه روشن نگه ندارید. و در مواقعی که کار با آن به اتمام رسید دستگاه را خاموش کنید.

  • حین روشن کردن دستگاه  و یا در زمان باتری را از دستگاه خارج نکنید.

  •  هنگامی که کابل شارژ را به دستگاه متصل میکنید  مواظب باشید سوکت آن  نشکند و یا آسیب نبیند و همچنین کابل خم یا پاره نشود.

۶.درج سیم کارت در کارتخوان

سیم کارت دستگاه را به درستی در جای خودش قرار دهید. دقت کنید که سیم کارت در خشاب قرار گرفته باشد و بعد به آرامی آن را ببندید مواظب باشید که فشار به سیم کارت یا خشاب وارد نکنید که موجب شکستگی  پین یا سبم کارت می شود.

از سیم کارت مناسب دستگاه استفاده کنید. سیم کارت های نانو و میکرو برای دستگاه کارت خوان مناسب نیستند.

۷. محل قرار گیری رول دستگاه کارتخوان

بافزایش طول عمر دستگاه کارتخوان باید مراقب باز و بسته کردن محل قرار گیری رول باشید.این قسمت نیز همانند دیگر قسمت های دستگاه مهم است که تمیز و عاری از گرد و غبار و کثیفی باشد. و همچنین از هر رول کاغذی برای دستگاه استفاده نکنید و از رول مخصوص  و مناسب خود دستگاه استفاده کنید.

۸. امنیت دستگاه کارتخوان

لازم است بدانید که این دستگاههای کوچک طبق استانداردهای امنیتی ساخته شده اند. یعنی اگر به دستگاه ضربه وارد شود و یا پیچ های آن دست کاری شوند، دستگاه قفل شده  و در این صورت باید با شرکت پشتیبانی تماس گرفته تا دستگاه را دوباره راه اندازی کند.

دستکاری پیچ های دستگاه  باعث از بین رفتن اطلاعات دستگاه می شود.

۹. سالم نگه داشتن لیبل دستگاه کارتخوان

افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان باید بدانید که هر دستگاهی یک  لیبل حاوی شماره سریال دارد که این شماره سریال همانند شناسنامه دستگاه است و باید روی بدنه دستگاه هم هک شده باشد. این شماره سریال برای گرفتن خدمات پس از فروش الزامی است پس لازم است در حفظ ان مراقبت نموده و مانع خدشه دار شدن و ناخوانا شدن آن شوید.

۱۰.نگهداری  از قطعات دستگاه کارتخوان

افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان باید آگاه باشید که دستگاه های کارت خوان قطعاتی چون باتری، غلطک، کابل،. شارژر دارند که باید در نگهداری و مراقبت از آنها کوشا باشید.

با رعایت نکات گفته شده و نگهداری اصولی از دستگاه می توانید به عمر دستگاه بیافزایید و به عدم خرابی آن کمک کنید.

شرکت پادیاوپی انواع دستگاه کارتخوان، پوز های سیار و فروشگاهی را با خدمات ویژه به فروش می رساند. تیم متخصص و با تجربه پادیاو خدمات نصب، راه اندازی و تعمیر انواع دستگاه کارتخوان Pax ،Verifone و … را ارائه می هد و قطعات دستگاه پوز را تامین میکند.از مهم ترین مزیت های خرید دستگاه پوز از شرکت پادیاوپی امکان ارائه انواع برند پوز، تامین قطعات و تعمیر تخصصی است.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)