دستگاه کارت خوان چیست؟

فهرست مطالب

آشنایی با دستگاه کارتخوان

دستگاه کارتخوان از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه ایی می تواند مبلغ مورد نیاز وجه را به بانک مورد نظر انتقال دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی در جوامع بشری ما شاهد سرعت در انجام کارها هستیم، و مانند گذشته؛ دیگر نیازی به داشتن وجه نقد نیست، زیرا با استفاده از کارت بانکی و دستگاه کارتخوان در تمامی مکان های عمومی و مراکز خرید و… می توانیم به راحتی به کارهایمان تحقق ببخشیم، اما در گذشته نقد کردن پول با مشکلاتی همراه بود و همچنین حمل کردن آن بسیار سخت و دشوار بود که استرس و نگرانی را بسیار تشدید می کرد. شرکت پادیاو پی سعی دارد با استفاده از بهترین امکانات در زمینه ی خدمات پرداخت الکترونیکی راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. در ادامه بیشتر با دستگاه کارتخوان آشنا می شویم.

دستگاه کارتخوان چیست؟

دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز، دستگاهی است که از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه ای می تواند مبلغ مورد نیاز وجه را به بانک مورد نظر انتقال دهد که در واقع می توان گفت به نوعی از مزایای شعبه ی بانکی برخوردار است و امکانات مورد نظر را در اختیار مشتریان قرار می دهد؛ از جمله، پرداخت قبوض بانکی، گرفتن موجودی و پرداخت وجه مورد نظر با استفاده از کارت عابر بانک بابت خرید کالا در مراکز خرید و… می تواند بسیار کاربردی باشد و به کارها سرعت ببخشد ولی برای نگهداری باید نکاتی را رعایت کرد.

انواع دستگاه پوز

دستگاه های کارتخوان به دو نوع دستگاه کارتخوان سیار و دستگاه کارتخوان ثابت دسته بندی شده، همچنین از نظر بستر ارتباطی به کارتخوان Dial Up POS، دستگاه کارتخوان GPRS POS ، LAN POS، Bluetooth POS ، PC-POS، M-POS و Wi-Fi تقسیم می شوند که در ادامه هر کدام توضیح داده شده اند.

دستگاه کارتخوان ثابت،‌ توسط خطوط تلفن ثابت، LAN یا  Wi-Fi به شبکه بانکی وصل می شوند و محدودیت هایی از قبیل جابجایی و سرعت پائین دارند در حالی که دستگاه کارتخوان سیار، مانند دستگاه کارتخوان پکس s910 با قرار دادن یک سیم کارت داخل دستگاه و اتصال GPRS این ارتباط را با شبکه بانکی دارند و جابجایی آن ها در سراسر کشور امکان پذیر است. در حال حاضر شرکت هایی مانند به پرداخت ملت، آسان پرداخت، پادیاو پی و …مشغول ارائه این خدمات هستند.

دستگاه کارتخوان تلفنی(Dial-up):

یکی از ساده ترین ورایج ترین کارت خوان(pos) بین فروشندگان میباشد که جهت اتصال به اینترنت از طریق خطوط تلفن میباشد.این مدل کارتخوان برای استفاده از تراکنش های محدود بسیار مناسب است و مورد استفاده ی مشتریان قرار میگیرد.

دستگاه کارتخوان GPRS POS

دستگاه کارتخوان بی سیم از طریق تلفن همراه به شبکه ی بانکی متصل میشود،که مانند تلفن همراه با وارد کردن سیم کارت در پشت دستگاه میتوان از طریق فناوری GPRS اطلاعات را به راحتی بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ارسال کند. از دیگر مزیت های خوب این دستگاه این است که دارای باطری میباشد و فروشندگان به راحتی بدون هیچ دغدغه ایی در هر مکانی باشند میتوانند از این دستگاه استفاده کنند. و همچنین میتوان دستگاه کارتخوان را به راحتی حمل کرد و بخاطر همین ویژگی دستگاه کارتخوان سیار هم نامیده میشود.

ویژگی ها

۱- سرعت بالا تر و نداشتن محدودیت برای جابجایی

۲- مناسب بودن برای فروشگاه هایی که سیستم پخش سیار دارند( delivery)

۳-در دسترس بودن خطوط ارتباطی همراه در همه نقاط

کارت خوان های سیار
کارتخوان های سیار

پایانه فروش LAN POS

از پشت دستگاه کارتخوان میتوانیم کابلی به مودم وصل میشود که بدون نیاز به خط تلفن از طریق اینترنت کارتخوان به شبکه وصل شود ومیتواند فرایند انتقال و ارسال وجه مورد نظر را به راحتی انجام دهد.و همچنین دارای سرعت بالایی در انجام تراکنش ها میباشد.

ویژگی ها:

۱- مناسب برای مکان هایی که به دلیل تعدد مشتری به سرعت بالای تراکنش نیاز است.

۲- مناسب برای مکان هایی که دسترسی به خط تفن امکان پذیر نیست.

۳- امکان راه اندازی چند پایانه

دستگاه کارتخوان Bluetooth POS

این نوع پایانه، عملیات ها را بر اساس بلوتوث انجام می دهد.

دستگاه کارتخوان PC-POS (فروشگاهی)

این مدل از دستگاه کارتخوان در فروشگاه های بزرگ مراکز خرید قابل استفاده است. در این نوع کارتخوان نیازی به انتقال وجه به صورت دستی نیست،مبلغ مورد نظر به صورت فاکتور از طریق کامپیوتر به دستگاه منتقل میشود وفرایند پرداخت به راحتی انجام میگیرد.

M-POS ( همراه)

این مدل از دستگاه کارتخوان بسیار سبک بوده و به راحتی میتوان آن را حمل کرد.این دستگاه با استفاده از فناوری GPRS به شبکه بانکی متصل میشود و از طریق اینترنت اطلاعات مورد نیاز را به موبایل ارسال میکند و همچنین ظاهر دستگاه بسیار به موبایل شباهت دارد اما جایگاهی مخصوصی برای کشیدن کارت دارند.

خرید دستگاه کارتخوان M-POS ( همراه)
پادیاو پی فروش انواع دستگاه کارتخوان همراه

دستگاه کارتخوان بی سیم (Wi-Fi)

این نوع کارتخوان با استفاده از وای فای میتواند به اینترنت وصل شود وهمچنین از لحاظ سرعت قابل مقایسه با کارتخوان های مجهز به lan هستند،میباشد وهمچنین نیازی به کابل کشی برای تلفن ندارند. در فروشگاه های بزرگ که به چندین کارتخوان نیاز است میتوان از این نوع کارتخوان به راحتی بدون هیچ دردسری استفاده نمود.

مزیا داشتن دستگاه کارتخوان:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های پیشرفته شاهد تحولات عظیمی در زندگی بشری هستیم. در فروشگاه ها میتوانیم به راحتی وجه دریافتی را مدیریت کنیم در حالی که در گذشته دریافت پول از مشتریان به روش دستی بسیار مشکل بود و همچنین حمل کردن و مدیریت و گرفتن چک و سفته برای اجناس و نقد کردن کردن آن،برای صاحبان فروشگاه ها بسیار وقت گیر بوده است. دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز به راحتی و با کسری از زمان مبلغ مورد نظر را انتقال میدهد. و همچنین کاغذی چاپ شده تحت عنوان رسید به فروشندگان و مشتریان میدهد تا رسید دریافتی را نزد خود نگه دارند.

راهنمای ثبت درخواست کارتخوان

برای دریافت کارتخوان ابتدا باید در سایت بانک مورد نظر، درخواست خود را ثبت کنید و مدارک خود را بارگزاری کنید. در صورتی که امکان بارگزاری مدارک وجود نداشت، مدارک باید به صورت حضوری به بانک ارائه شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کارتخوان برای مشتریان حقیقی

۱- تصویر پشت و روی کارت ملی صاحب حساب

۲- ارائه تصوویر یکی از قبوض شهرداری که دارای آدرس و کدپستی محل نسب کارتخوان است.

۳- تصویر مجوز کسب یا اجاره نامه دارای مهر امالک یا سند اداری – تجاری با تاریخ معتبر

۴- در صورتی که تابعیت شخص ایرانی نیست، ارائه تصویر گذرنامه یا کارت آمایش الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

۱- تصویر پست و روی کارت ملی تمامی اعضای صاحب امضا شرکت

۲- ارائه تصوویر یکی از قبوض شهرداری که دارای آدرس و کدپستی محل نسب کارتخوان است.

۳- تصویر آگهی تاسیس شرکت یا محل کسب مورد نظر

۴- در صورتی که تابعیت هر کدام از افراد صاحب امضا ایرانی نیست،‌ ارائه تصویر گذرنامه یا کارت آمایش الزامی است.

مراحل ثبت درخواست برای کارتخوان

۱- ابتدا وارد سایت درخواست کارتخوان بانک مورد نظرشوید.

۲- روی دکمه ثبت درخواست پذیرندگی کلیک کنید و وارد صفحه ثبت نام شوید.

۳- تمامی قسمت های ستاره دار حتما پر شوند.

۴- نوع درخواست، گزینه دستگاه پایانه فروش را انتخاب کنید.

۵- در مسیر ثبت درخواست گزینه درخواست عادی را انتخاب کنید.

۶- در قسمت مشخصات پذیرنده، حقیقی یا حقوقی بودن شخص را مشخص کنید. اگر گزینه حقوقی را انتخاب کردید،‌ باید تاریخ و شماره ثبت را نیز وارد کنید.

۷- مشخصات فردی را کامل کنید، اطلاعات آدرس و اطلاعات حساب را وارد کنید.

۸- در صورتی که مشتری حقوقی هستید برای اطلاعات حساب،‌اطلاعات کلیه صاحبان امضا را نیز وارد کنید.

۹- پس از چک کردن تمامی اطلاعات، دکمه ثبت را بزنید و کد رهگیری را یادداشت کنید.

۱۰- د راین مرحله باید تمامی مدارک خود را بارگزاری کنید.

۱۱- با تمامی مدارک خود به بانک مراجعه کنید.

۱۲- برای اطلاع از وضعیت درخواست، باید با کد رهگیری و کد ملی وارد سامانه شوید.

خرید دستگاه پوز

شرکت پادیاو پی با کمک مهندسانی پر تلاش و زحمتکش توانسته است به بهترین تکنولوژی روز دنیا با کمترین هزینه برای مشتریان مجهز شود و همچنین خدمات شایانی را در زمینه ی پرداخت الکترونیکی ارزانی دارد. برای خرید دستگاه پوز سیار و ثابت می توانید از طریق سایت پادیاو پی اقدام کنید. خدمات پرداخت پاویاو پی  درتلاش است راحتی را برای شما هم وطنان عزیز به ارمغان بی آورند.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)