ویژگی های لمسی بودن دستگاه کارتخوان

فهرست مطالب

یکی از بروزترین تکنولوژی های حوزه پرداخت و به طور ویژه در دستگاه  سیار، دستگاه کارتخوان لمسی  است که به مشاغل کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری در انجام تراکنش‌ها  به وجود آید. براساس تحقیقات انجام شده است از طرف مراکز تحقیقاتی معتبر، دستگاه‌ کارتخوان لمسی افزون بر افزایش زیبایی دستگاه، باعث  افزایش کارایی دستگاه، افزایش وقف‌پذیری بیشتر با راهکارهای جدید و در نتیجه بهتر شدن تجربه کاربری خریداران می شود، همچنین اضافه بر موارد یاد شده ،میزان سرعت انجام تراکنش‌ها را تا بیست درصد افزایش خواهد داد. دستگاه های کارتخوان موبایلی یکی از انواع دستگاه کارتخوان لمسی است که کاربردهای بسیاری نیز دارد.

بهترین دستگاه های کارتخوان کدام اند؟

استفاده از دستگاه کارتخوان لمسی شاید در زمان های گذشته که دستگاه های کارتخوان ثابت بسیار مرسوم بودند، مقداری باور پذیر نبود. ولی با گسترش گوشی های هوشمند، که تجهیز به صفحه‌نمایش لمسی نیز هستند، این عادت در مردم عوض شده است که به‌جای استفاده از صفحه‌کلید فیزیکی با لمسِ صفحه‌نمایش، برنامه‌ها و گزینه‌ها را انتخاب کنند و کارهای خود را انجام دهند.

به همین دلیل با تولید دستگاهکارتخوانلمسیو گسترش آن به سادگی و سرعت هر چه بیشتر ، شاهد گسترش آن بوده ایم تا جایی که بارها اشخاصی را دیده ایم در زمان روبه رو شدن با ابزارها الکترونیکی، ناخودآگاه ، انگشتشان را به سمت صفحه‌نمایش می رود تا کنترل دستگاه را داشته باشید بنابراین با توجه به شرایط امروزی و سرعت زیاد تکنولوژی این فرآیند دور از ذهن است و به زودی شاهد جایگزینی کارتخوان سیار لمسی خواهیم بود.

علت استفاده از صفحه لمسی دستگاه کارتخوان

یکی از ویژگی های خیلی مهم که به عنوان هدف فن آوری نیز مورد توجه است و در گذشته به آن اشاره شده است  مبحث تجربه کاربری بهتر و کارایی ساده‌تر این دستگاه است. براساس تحقیقات و تجربیات موجود آموزش اشخاص به استفاده از ابزارهای مجهز به صفحه‌نمایش لمسی در مقایسه با صفحه‌کلید سخت‌افزاری دقایق کمتری صرف می کند؛ به‌تعبیر‌ دیگر، بر اساس سیستم‌های بصری تمام چیزی که برای یادگیری نیاز می باشد در دستگاه کارتخوان لمسی نشان داده در واقع با حذف ماوس و صفحه‌کلید فیزیکی سرعت تحلیل و انتخاب کاربر بالا رفته و درآخر بهره‌وری تا بیست درصد افزایش پیدا می کند.

این کاهش ۲۰ درصدی در فروشگاه‌ها یا مراکزی که با صف طولانی روبه رو هستند باعث سرعت دادن در فرایند پرداخت و  افزایش سرعت پذیرش خریداران می‌شود؛ این موضوع  به‌نوعی در رضایت خریداران برای مشاغل  تأثیر زیادی دارد و در دراز مدت اثر مثبتی خواهد گذاشت. در ادامه در ارتباط با چرایی خرید دستگاه های کارتخوان لمسی صحبت می کنیم.

ویژگی های دستگاه کارتخوان های جدید

 از ویژگی های استفاده از دستگاه‌ کارتخوان لمسی، جدید بودن دستگاه ها است؛ استفاده از این فن آوری نه‌تنها ازنگاه عملیاتی تغییرات خیلی خوبی ایجاد می‌کند بلکه  به خریداران این اطمینان را می‌دهد که مشاغل طرف حساب آن‌ها دارای یک نوع فکر ابداعی است و زمان را می‌تواند به‌خوبی اداره کند. با این حساب، دستگاه‌ کارتخوان لمسی، فقط برای مشاغل دارای نکات مثبت نیستند. همچنین به کاربران نهایی نیز آرامش خاطر می‌دهند.

آشنایی با سخت افزار و نرم افزار دستگاه کارتخوان

با آمدن دستگاه کارتخوان اندرویدی یا لمسی می شود نگاه کرد که هر یک از دستگاه ها دارای تعداد زیادی از قطعات مهم و اثر گذار سخت افزاری هستند. از با اهمیت ترین قطعات سخت افزاری این دستگاه ها را می شود به صفحه کلید، بارکد خوان، محل کشیدن کارت، رول کاغذی و غیره اشاره کرد. اساسی ترین و اصلی ترین بخش که مدیریت و تحلیل روال کار را که بر دوش آن است، قسمت نرم افزاری این دستگاه ها است. از نرم افزارهایی که استفاده شده می توان به ON- SITE که وظیفه ارتباط بین کارت بانکی و بانک را برعهده دارد و CLOUD – BASED اشاره کرد.

با دستگاه کارتخوان همه کارهایتان را باهم انجام دهید

با نگاه به دیدگاه اشخاصی که توانستند دستگاه کارتخوان لمسی را خریداری کنند، با خود داشتن کارتخوان لمسی در ورودی مترو می تواند به راحتی عبور از آن و پرداخت هزینه کمک کند و همچنین آپشن ضبط مکالمه نیز دارد. درمحل های کاری که با کمبود فضا روبه رو هستند نیاز نیست که صندوق فروشگاهی و پرینتر جداگانه داشته باشید، زیرا دستگاه کارتخوان لمسی هم فاکتور و هم تراکنش خرید را چاپ می کند در اختیار شما میگذارد.

دستگاه ویژگی هایی مانند نصب انواع اپلیکیشن ها دریافت سفارش از خریدار را خیلی آسان کرده است و با مراجعه به میز خریدار و پرداخت کردن هزینه سبب صرفه جویی زمان می شود. با توجه به قیمت بالای صندوق فروشگاهی این دستگاه کارکرد خیلی عالی دارد و سرعت کار را بالا می برد.

نکات اصلی در خرید دستگاه کارتخوان

پس از این که به این سوال که دستگاه کارتخوان را از کجا بخریم، پاسخ دادیم، در هنگام خرید دستگاه کارتخوان باید به نکات زیر توجه نماییم:

۱-اندازه و وزن دستگاه کارتخوان هر چه کمترباشد سبب راحتی در رفت وآمد می شود.

۲-هر اندازه گنجایش باتری و توان نگهداری دستگاه طولانی تر باشد بهتر است.

۳-ویژگی اتصال دستگاه به همه انواع حساب‌های بانکی امکان پذیر باشد.

۴- ویژگی استفاده از اینترنت سیم کارت، به ویژه پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم را داشته باشد.

توجه به این نکات در هنگام خرید دستگاه کارتخوان این کمک را به افراد می کند تا خرید بهینه تری را تجربه نمایند.

شناخت بیشتر با دستگاه کارتخوان

 پیش از خرید دستگاه کارتخوان خوب است که افراد با میزان مالیات دستگاه کارتخوان آشنا شوند. همچنین سرعت دستگاه کارتخوان لمسی سیار به دیتای سیمکارت خود مرتبط است .دستگاه کارتخوان لمسی برای چاپ رسید خرید شما نیاز به کاغذ دارد. پس رول کاغذی از نیازهای این دستگاه است. کارت های بانکی تمام بانکهای کشور نیز برای این کارتخوان ها قابل قبول هستند. دستگاه کارتخوان لمسی سیار با توجه به داشتن باطری شارژ شده، در زمان قطع برق شهر بدون هیچ مشکلی از باطری خود استفاده و عملیات پرداخت را انجام می دهند.

راه فروش دستگاه کارتخوان

فروش کارتخوان لمسی از طریق شرکتهای زیادی اعمال می شود؛ پس فروشگاه هایی که گارانتی و پشتیبانی عرضه می کنند اعتبار دارند. قیمت دستگاه کارتخوان لمسی بسیار معقول میباشد و پر کاربرترین دستگاه کارتخوان لمسی سیار را می شود به صورت آکبند و بسته بندی شده خریداری کرد. هنگام خرید کارتخوان لمسی باید به این نکته توجه کرد که در صورت آکبند بودن، این دستگاه شامل گارانتی است؛ اما درصورت دست دوم بودن باید حتما آن را از هرجایی نخرید و حتما از شخص یا فروشگاه معتبر خریداری کنید.

مراحل بعد از خرید دستگاه کارتخوان

به این نکته توجه کنید که بعد از متصل شدن به  اینترنت و برنامه ای لزوم دارد، که بر روی دستگاه نصب شود. فرد می تواند برنامه مخصوص به آن را در دستگاه کارتخوان لمسی سیار در آن نصب کند؛ و پس از تایید بارگذاری و نصب، آن را به گوشی همراه خود متصل کند. همچنین می توان این دستگاه کارتخوان را با سخت افزارهایی مانند اسکنر بارکد و کشوی پول نقد تنظیم کرد.

دستگاه کارتخوان لمسی برای صندوق فروشگاه

شاید به نظر بیاید که قیمت کارتخوان لمسی برای استفاده در فروشگاه ها در نظر اول قیمت بالایی داشته باشد، اما استفاده از آن به خصوص برای مرکز خریدهای بزرگ با ویژگی های زیادی همراه است. افزایش سرعت پردازش اطلاعات سبب صرفه جویی در زمان می‌شود و همچنین تا حد زیادی اشتباهات را کاهش می‌دهد. علاوه بر این می‌شود از انواع اطلاعات ذخیره شده در آن برای ارائه‌ی گزارش‌های مختلف بهره گرفت.

نکاتی در مورد قفل شدن دستگاه کارتخوان لمسی

اگر رمز خود را چند بار به صورت نادرست وارد کنید. دستگاه مورد نظر قفل می شود و صاحب کارتخوان باید با مرکز پشتیبانی تماس گرفت. شماره پشتیبانی را می توانید از روی رسیدی که دستگاه کارتخوان لمسی چاپ می کند به دست آورید. اغلب سامانه ها یک گزینه در شماره پشتیبانی به نام مسدودی رمز و یا بازیابی رمز پذیرنده دارند. که با تماس با آن واحد و ارائه اطلاعاتی مانند شماره پایانه، شماره پذیرنده و شماره کارت ملی صاحب کارتخوان و همچنین نام فروشگاه به اپراتور، رمز پذیرنده شما آزاد می گردد. در این حالت رمز بازیابی شده و یا به حالت پیش فرض تبدیل می شود.

 دستگاه کارتخوان لمسی در چه مشاغلی کارایی دارد؟

در رابطه با این که دستگاه کارتخوان لمسی برای چه افرادی مناسب است و در چه مراکز و مشاغلی کاربرد دارد، می توان این گونه گفت که استفاده از دستگاه کارتخوان در مراکز خرید و یا رستوران ها و کترینگ غذای بیرون بری که نیاز به سیستم پرداخت در محل می باشند، شرکت های پخش مانند شرکت های پخش مواد غذایی و غیره و همچنین در مناطقی که آنتن مخابرات پوشش دهی مناسبی ندارد رایج است.

چرا باید از کارتخوان لمسی استفاده کرد؟

راجع به این که چرا باید از کارتخوان لمسی استفاده کرد؟ می توان این گونه گفت که به دلیل همراه شدن با شرایط روز، موجب شده است که صفحه‌ نمایش لمسی به صنعت پرداخت وارد شود. دستگاه‌ کارتخوان لمسی را می‌توان یکی از به روز ترین سخت‌افزارهای با موضوع پرداخت دانست که به مشاغل کمک شایانی می‌کند تا تجربه کاربری آسان تر و بهتری در انجام تراکنش‌ها داشته باشند.

دستگاه کارتخوان لمسی در چه مشاغلی کارایی دارد؟

مراکز خرید و یا رستوران ها و کترینگ غذای بیرون بری که نیاز به سیستم پرداخت در محل می باشند، شرکت های پخش مانند شرکت های پخش مواد غذایی و غیره و همچنین در مناطقی که آنتن مخابرات پوشش دهی مناسبی ندارد مناسب است.

چرا باید از کارتخوان لمسی استفاده کرد؟

لمسی را می‌توان یکی از به روز ترین سخت‌افزارهای با موضوع پرداخت دانست که به مشاغل کمک شایانی می‌کند تا تجربه کاربری آسان تر و بهتری در انجام تراکنش‌ها داشته باشند.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش(تا ۸ شب)